۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85538646
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۵۵ درصدی ساخت جکت سکوی میدان گازی بلال

۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85538646
پیشرفت ۵۵ درصدی ساخت جکت سکوی میدان گازی بلال

بوشهر- ایرنا- مجری میدان مشترک گازی بلال گفت: جکت سکوی این میدان گازی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه اوایل مهرماه امسال پایان می‌یابد.

به گزارش ایرنا " احسان محمدی " روز یکشنبه در جریان بازدید مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس از روند ساخت سازه های دریایی میدان گازی بلال و فاز ۱۱ پارس جنوبی در یارد شرکت صدرا بوشهر اظهار کرد: جکت سکوی میدان گازی بلال آبان ماه امسال در موقعیت نصب خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای رفع موانع پیش روی این طرح و تسریع در تحقق سنگ‌نشانه‌ها و برنامه‌های تعیین شده به منظور ساخت چهارپایه سکوی میدان گازی بلال گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات چرخش و اتصال اجزاء چهارپایه (Roll up) سکوی گازی این طرح ظرف مدت دو هفته آینده در دستور کار قرار دارد.

مجری طرح میدان مشترگ گازی بلال یادآور شد: پایش مستمر روند ساخت سازه جکت این طرح توسط تیم کنترل پروژه درحال انجام است.

محمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه جکت پیش‌نیاز حفاری و استقرار سکو در میدان گازی است، تکمیل این پروژه بسیار مهم و کلیدی را به طور مستمر پیگیری می‌کنیم و انتظار داریم مطابق برنامه‌ریزی، جکت در تاریخ تعیین‌شده در موقعیت بلوک گازی بلال نصب و با استقرار دکل حفاری، عملیات حفر چاه‌ها آغاز شود.

بیشتر بخوانید

تولید نفت تا پایان سال به ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد

سه حلقه چاه سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی تکمیل شد

تولید ۵۶۱ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

نصب جکت سکوی دوم فاز ۱۱ پارس جنوبی در دی‌ماه ۱۴۰۳

مجری طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز گفت: پیشرفت کلی ساخت جکت سکوی ۱۱A این طرح ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

" محمد رضا رجایی " افزود: در بخش مهندسی، معادل ۵۰ درصد، تامین کالا ۹۱ درصد و در بخش اجرا با توجه به شروع عملیات ساخت از ابتدای خردادماه امسال، ۲۸ درصد پیشرفت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: جکت سکوی ۱۱A، معادل ۴ هزار تن وزن و ۷۵ متر ارتفاع دارد و شامل چهار پایه، پنج صفحه میانی و سایر ملحقات است که کار ساخت پایه‌ها به طور کامل پایان یافته و صفحات میانی نیز درحال ساخت هستند.

رجایی با اشاره به اینکه مطابق برنامه‌ریزی و تعهد پیمانکار، عملیات چرخش و اتصال اجزاء جکت سکوی ۱۱A در شهریورماه تعیین شده است، افزود: عملیات ساخت این سازه تا اوایل آذرماه سال جاری تکمیل و پس از حمل به دریا، دی‌ماه امسال در موقعیت سکو نصب خواهد شد.

محمد حسین متجلی مدیرعامل با همراهی معاون طرح‌های توسعه‌ای این شرکت و مجریان طرح‌های توسعه‌ای، از روند پیشرفت ساخت سازه‌های دریایی میدان مشترک گازی بلال و فاز ۱۱ پارس جنوبی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) در بوشهر بازدید کردند.

توسعه میدان گازی بلال و فاز ۱۱ پارس جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران و تحت نظارت شرکت نفت و گاز پارس در قالب قرارداد مهندسی، تامین کالا، ساخت و نصب (EPCI) به شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار عمومی طرح واگذار شده و سازه‌ چهارپایه (Jacket) سکوهای این طرح‌ها توسط شرکت صدرا (پیمانکار فرعی) در یارد بوشهر درحال ساخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha