۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 85538660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیبری مقصد تابستانه پرندگان تالاب شیرین سو

۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبر: 85538660
سیبری مقصد تابستانه پرندگان تالاب شیرین سو

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: پرندگان مهاجر، تالاب شیرین سو را به مقصد قطب شمال ترک کردند با این وجود همچنان شماری از آنها همچنان در این تالاب حضور دارند.

سیروس عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اواخر بهمن با یخ بستن سطح آب های سیبری و سخت شدن شراط زیست، پرندگان مهاجرت خود به سمت جنوب و مناطق گرم سیری استوا آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: پرندگان در مسیر مهاجرت تالاب ها، سدها را برای استراحت انتخاب کرده که یکی از این محل ها تالاب شیرین سو کبودرآهنگ است که هر ساله میزبان شماری زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ اظهار کرد: ۳۵ گونه جانوری در تالاب شیرین سو زیست می کنند که ۳۰ گونه از آنها را پرندگان تشکیل می دهند.

صید ممنوع

رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ همچنین گفت: ممنوعیت صید در تالاب شیرین سو در آگهی روزنامه رسمی منتشر شده و ماموران یگان حفاظت محیط زیست نیز در صورت مشاهده با شکارچیان برخورد می کنند.

عزیزی همچنین اظهار کرد: تاکنون شاهد صید ماهی با تور در این تالاب نبودیم اما به صورت محدود افرادی قلاب به دست برای صید به این محل مراجعه می کنند که البته چیزی عایدشان نمی شود هرچند در صورت مشاهده و تذکر محل را ترک می کنند.

حمام آفتاب مارها

رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: مارهای آبزی در داخل و حواشی تالاب زیست می کنند که با گرم شدن هوا از محل زیست خارج می شوند.

عزیزی ادامه داد: شمار مارها به چندین رشته می رسد که با گرم شدن هوا در حاشیه تالاب قرار گرفته است تا از تابش نور آفتاب استفاده کنند.

وی اضافه کرد: البته با توجه به افزایش دما و تابستان داغ، دیگر در این فصل مارها برای آفتاب گرفتن از لانه خارج نمی شوند.

بهبود وضعیت آب تالاب

رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: تالاب شیرین سو به وسعت ۴۳ هکتار در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز شهر کبودرآهنگ از توابع همدان واقع شده و وسعت محدوده منطقه شکار ممنوع ۳۰۰ هکتار است.

عزیزی ادامه داد: منابع آبی تامین کننده آب این تالاب چشمه همجوار با آن و روان آب های سطحی است که در فصل های پر بارش جاری می شود و در حال حاضر از ۳۰۰ هکتار حدود ۵۰ هکتار دارای آب است.

همدان دارای ۲۷ تالاب طبیعی و مصنوعی است و تالاب شیرین سو کبودراهنگ از سال ۸۹ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha