۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85538816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۹ درصد پرونده چاه‌های بدون پروانه کبودرآهنگ تعیین تکلیف شد

همدان - ایرنا- مدیر منابع آب کبودرآهنگ با بیان اینکه تاکنون بیش از 800 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده است، گفت: ۸۹ درصد چاه‌های بدون پروانه این شهرستان تاکنون بررسی و تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی خضریان در حاشیه بازدید دادستان کبودرآهنگ از عملیات انسداد چاه های غیر مجاز این شهرستان افزود: از سال ۱۳۹۹ تاکنون در شهرستان کبودرآهنگ تعداد ۸۲۵ حلقه چاه غیر مجاز با حجم آب صرفه جویی ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب مسدود شده است.

وی مجموع عمق انسداد این تعداد چاه غیر مجاز را۲۶ هزار و ۲۹۳ متر دانست و افزود: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه مجاز شهرستان براساس برنامه پیش می رود و از مجموع تعداد ۲ هزار و ۱۰۴ چاه مجاز در شهرستان، ۵۹۵ حلقه چاه به کنتور مجهز شده که بیشترین آنها بر روی چاه های کشاورزی نصب شده است.

مهراب پور با بیان اینکه نصب کنتور از وظایف بهره بردار است و مطابق قانون بهره بردار باید چاه را به ادوات اندازه گیری تجهیز کند، تاکید کرد: این قبیل اقدامات مانند انسداد چاه های غیر مجاز ، نصب کنتور بر روی چاه های مجاز ، تعدیل پروانه بهره برداری چاه های مجاز، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، استفاده از پساب فاضلاب و آشنایی با روش های نوین و علمی برای بهره برداری از منابع آبی به جهت مدیریت مصرف آب است و با جدیت دنبال خواهد شد.

دادستان کبودرآهنگ در این بازدید با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آب یک وظیفه فرا دستگاهی است،افزود: دستگاه های ذیربط در حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی باید تلاش کنند.

علی رضا مهراب پور یادآور شد: شهرستان کبود راهنگ بیشترین افت سطح آب زیرزمینی در استان را تجربه می کند و امروز باید با اقدامات تبیینی، سلبی و حفاظتی مانع از افت بیشتر منابع آب در این شهرستان شویم.

وی با بیان اینکه تولید و کسب درآمد به هر قیمتی و بدون توجه به کمبود آب شرب و بدون نگاه و برنامه به مسئله‌ حیاتی آب به هیچ وجه قابل توجیه نیست،تاکید کرد: با توجه به مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی باید بیشترین آگاهی بخشی، صرفه جویی، استفاده از ابزار های نوین جهت مدیریت مصرف آب و بطور کلی، بیشترین بهره وری در بخش کشاورزی انجام شود.

کبودرآهنگ به مرکزیت شهری به همین نام از قطب های کشاورزی استان همدان به شمار می رود و به همین دلیل مصرف آب بخش کشاورزی در این شهرستان قابل توجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha