دستگاه‌های خدمات‌رسان سمنان تاسوعا و عاشورای حسینی آماده‌باش هستند

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای مهیاسازی شرایط و ارایه خدمات مطلوب به مسافران، زائران امام رضا(ع) و عزاداران حسینی در آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: تمامی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان به منظور ارایه خدمات به مسافران و زائران در روزهای تعطیل تاسوعا و عاشورا کشیک هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: باید گروه‌های نظارتی به‌صورت دائم برای بررسی وضعیت بهداشتی و نظافتی سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی حضور فعال داشته باشند تا خدمات‌دهی به مسافران و زائران بدون نقص انجام شود.

وی تاکید کرد: دهیاران مستقر در مسیر راه اصلی زائران و مسافران‌ امام‌ هشتم (ع) با حضور خودروهای دارای چراغ گردان، برای کاهش تصادفات جاده‌ای تلاش کنند.

اهمیت برپایی موکب‌ها در ورودی شهرها

وی با اشاره کاهش تصادفات جاده‌ای در سمنان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: این موفقیت نتیجه اقدام جهادی و تلاش مسوولان این حوزه اعم از پلیس‌راه استان، دهیاری‌ها، کمیته‌های فعال ستاد خدمات سفر، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

دستگاه‌های خدمات‌رسان سمنان تاسوعا و عاشورای حسینی آماده‌باش هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: برپایی موکب‌ و ارایه خدمات در ورودی شهرها و محورهای مواصلاتی، آمادگی اسکان زائران، تشدید نظارت‌ها بر مجتمع‌های خدمات رفاهی و مراکز عرضه خدمات به زائران جزوی از فعالیت‌هایی است که در ایام اربعین نیز باید به‌صورت شبانه در دستور کار باشد.

اقدام‌ها برای کاهش حوادث رانندگی در محورهای روستایی

حمیدی اضافه کرد: تمامی روستاهای سمنان در حاشیه جاده برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران عبوری تدابیر لازم را بیندیشند و در وضعیت آماده‌باش باشند.

حمیدی با بیان اینکه آیین‌های معنوی و مذهبی متفاوتی در ماه محرم در روستاهای استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: باید همه برای کنترل حجم ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای در جاده‌های فرعی و روستایی استان سمنان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماه‌های محرم و صفر در سمنان شور و حال خاصی دارد، به طوری که این شهر در روزهای تاسوعا و عاشورا میزبان خیل عظیم عزاداران است. همه مردم از پیر و جوان و حتی کودکان و نونهالان تمام تلاششان را می‌کنند تا برنامه‌های ماه محرم در استان سمنان به صورت باشکوهی برگزار شود.

آیین نخل‌گردانی، یاعباس یا عباس، چل چلا، وا زینب و سنگ‌زنی، از جمله شیوه‌های منحصر به فرد عزاداری در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در استان سمنان است که به ثبت ملی رسیده‌اند و نشان از تاریخی بودن ارادت مردم این خطه به فرهنگ عاشورا است.

آیین «دسته‌روی دهه محرم» در سوگ و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) از شب چهارم محرم به طور پراکنده در سراسر استان آغاز ‌شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha