۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85575725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸۹ میلیارد ریال از مطالبه گندمکاران سمنان پرداخت شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم در این استان، گفت: بخشی از مطالبات گندمکاران این استان به میزان ۶۸۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال پرداخت شد.

عبدالرحیم تحصیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان برداشت تا کنون ۹۲ هزار و ۱۸۲ تن گندم به ارزش ۱۶ هزار و ۲۵۵۹ میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف سمنان خرید تضمینی شد که تا کنون ۴۲ و ۳۹ صدم درصد از مطالبه‌ گندمکاران این استان پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان ادامه داد: از زمان برداشت تا سی‌ام مرداد سال ۱۴۰۲ میزان خرید تضمینی گندم در این استان حدود ۷۵ هزار و ۸۹۸ تن بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خرید اینمحصول راهبردی ۲۱ درصد افزایش داشت.

۶۸۹ میلیارد ریال از مطالبه گندمکاران سمنان پرداخت شد

وی با اشاره به تداوم خرید تضمینی گندم در مناطق شمالی و کوهستانی شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی، تصریح کرد: ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در زمان اوج برداشت در نقاط مختلف سمنان فعال بود و اکنون پنج مرکز فعالیت دارند.

تحصیلی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان سمنان تا پایان برداشت ادامه می‌یابد، اضافه کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: ۴۶ هزار و ۷۱۹ تن گندم از کشاورزان شهرستان میامی و از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و افت مفید چهاردرصد، حدود ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha