۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85539442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع اربعین از آراستگی محیط زیستی برخوردار باشد

اهواز - ایرنا - معاون آموزش‌ و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با اشاره به نقش مهم محیط زیست در مراسم اربعین حسینی گفت: عظیم‌ترین اجتماع جهانی نیازمند این است که از آراستگی محیط زیستی برخوردار باشد.

به گزارش ایرنا، نوراله مرادی روز یکشنبه در جمع نمایندگان سازمان های مردم نهاد خوزستان در اهواز با اشاره به آموزش موکب‌داران اظهار کرد: افق ما در اربعین حسینی این است که در همه موکب‌ها علاوه بر کارشناس فرهنگی و دینی، کارشناس محیط زیست وجود داشته باشد.

وی در ادامه بر نقش و جایگاه ویژه‌ تشکل‌ها در رفع بحران‌های زیست محیطی تاکید کرد و افزود: تشکل‌ها زینت المجالس مسئولان نیستند.

معاون سازمان محیط زیست جلوگیری از پروژه مخرب پتروشیمی میانکاله را یکی از نمونه‌های موفق ورود تشکل‌های محیط زیستی عنوان کرد و گفت: تشکل‌های زیست محیطی بال‌های محیط زیست هستند که در مشکلات پای کار آمدند تا معضلات این بخش برطرف شود.

وی خواستار توجه ارکان وزارت آموزش و پرورش به مقوله محیط زیست شد گفت: محیط زیست در این ارگان حوزه فرعی قلمداد می شود و در متون درسی کمتر به آن پرداخته شده است.

مرادی ادامه داد: سال‌های اخیر کتاب "انسان و محیط زیست" در پایه یازدهم گنجانده شد اما در این پایه شخصیت دانش‌آموز شکل گرفته و اثرگذاری کمتر است.

وی نبود دبیر تخصصی برای محیط زیست در آموزش پرورش را از دیگر چالش‌های آموزشی این حوزه عنوان کرد.

معاون سازمان محیط زیست همچنین به انعقاد تفاهمنامه میان وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان محیط زیست کشور در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیست اشاره کرد و از مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواست نظیر این تفاهم نامه را در استان منعقد کند.

وی در بخش دیگر سخنان‌خود به اهمیت و نقش رسانه‌ها در پیگیری مسایل محیط زیستی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر رویکرد حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست تغییر چشمگیری داشته است اما همچنان از ایده‌آل فاصله دارد.

مرادی از مدیر کل محیط زیست خوزستان خواست نسبت به برگزاری دوره‌های محیط زیست و رسانه و محیط زیست و روزنامه نگاری برای اهالی رسانه خوزستان اقدام‌ کند چرا که‌ معتقد است اثرگذاری قلم و کلمه بسیار بالاتر از برخی اقدامات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha