زمان احیای زاینده رود فرا رسیده است

اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان گفت:‌ تحقق احیای زاینده رود با پیشرفت پروژه های تامین آب استان و در مدار قرار گرفتن همزمان آنها نزدیک است.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید شماری از نمایندگان اصفهان از پروژه های تامین آب این استان افزود: با آغاز عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.

وی با بیان اینکه این اقدام بسیار مهم با رویکرد شجاعانه شهید جمهور آیت الله رییسی آغاز شد، افزود: در حالی که دیگران از ورود به برخی عرصه های سخت و غیرممکن ترس و دلهره داشتند شهید رییسی با اراده میدانی پیگیر فرایندهای اجرای این پروژه ها بود.

زمان احیای زاینده رودفرا رسیده است

مرتضوی گفت: پروژه های تامین آب از دریای عمان، تامین آب از منابع جنوب استان به همراه پمپاژ آب از تونل سوم کوهرنگ که از زمستان گذشته آغاز شد و آغاز احداث سد تونل سوم کوهرنگ، احیای زاینده‌رود را در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ امکان پذیر خواهد نمود.

به گزارش ایرنا، شماری از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار اصفهان به صورت میدانی از پروژه‌ تأمین آب اصفهان از دریای عمان و پروژه تأمین آب از منابع جنوب استان بازدید کردند.

زمان احیای زاینده رودفرا رسیده است
در این بازدید که به مدت ۱۰ ساعت به طول انجامید، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جریان روند اجرای پروژه‌های تأمین آب استان قرار گرفتند.

تاکنون نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر از مسیر هزار کیلومتری پروژه تأمین آب استان از دریای عمان به انجام رسیده تا نیمه سال آینده، ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین را از دریای عمان به استان اصفهان منتقل کند.

زمان احیای زاینده رودفرا رسیده است

پروژه تأمین آب اصفهان از منابع جنوب استان نیز اکنون در ۱۲ جبهه کاری بصورت مستمر درحال اجراست که ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب را برای استان تامین می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha