۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85541190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیه‌های بهداشت خوزستان به زائران اربعین حسینی
عکس تزیینی است

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به زائران اربعین حسینی توصیه های بهداشتی را ارائه کرد.

دکتر پژمان بختیاری نیا چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص خودمراقبتی در پرفشاری خون به زائران حسینی توصیه کرد: داروهای فشارخون خود را به مقدار کافی و برای مدتی بیش از مدت سفر به همراه داشته باشید، داروهای مصرفی را در کیف دستی خود حمل کنید

وی افزود: زائران از سبزی و میوه کاملا شسته و ضدعفونی شده بیشتر استفاده کنند، مصرف نمک را کم کرده و فشار خون خود را در طول مسیر ایستگاه‌های درمانی اندازه گیری کنند.

بختیاری نیا ادامه داد: در زمان فشارخون پایین، داروهایی مانند نیتروگلیسرین باید با احتیاط مصرف شود زیرا می توانند فشارخون را پایین بیاورند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص خودمراقبتی در زمان بروز درد قلبی اظهار کرد: در صورتی که زائران مشکل قلبی و فشارخون دارند و در حین راهپیمایی اربعین در ناحیه سینه و دست‌های خود احساس درد داشتند باید فورا ایستاده و استراحت کنند.

وی توصیه کرد: همیشه داروهای سریع الاثر مانند نیتروگلیسرین(قرص‌های زیرزبانی به شکل دانه‌های تسیبح)را همراه خود داشته باشید.

بختیاری نیا ادامه داد: درد قلبی با نشانه‌های عرق سرد، رنگ پریدگی پوست، تنگی نفس، تهوع یا استفراغ، گیجی یا سنکوپ، ضعف یا خستگی بدون علت، نبض سریع یا نامنظم همراه است. مدت این درد طولانی و شدیدتر از دردهای معمولی بروز می‌کند، با مسکن آرام نمی‌شود و در طول استراحت نیز ادامه دارد.

بختیاری نیا به زائران توصیه کرد: در صورت بروز درد قلبی، استراحت کامل داشته باشید و از اطرافیان بخواهید با اورژانس تماس بگیرند و تا رسیدن تیم پزشکی هر پنج دقیقه یک قرص نیتروگلیسرین (تا حداکثر سه قرص زیرزبانی) را مصرف کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha