تمهیدات لازم برای برگشت زوار تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز مهران فراهم است

ایلام - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از فراهم بودن تمهیدات لازم برای برگشت زوار تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز مهران خبر داد و گفت: تردد زوار اربعین حسینی از این مرز عادی و روان است.

"سید زاهدین چشمه‌خاور" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای محرم تا شبانه روز گذشته، ۱۴۱ هزار و ۴۵۸ نفر از طریق مرز بین‌المللی مهران تردد(ورود و خروج) داشته‌اند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۸۳ نفر به کشور وارد شده و ۱۱۳ هزار و ۲۶۶ نفر از طریق این مرز از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر شاهد موج برگشت زوار تاسوعا و عاشورای حسینی به کشور از طریق مرز مهران هستیم، ابراز کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از سه هزار و ۹۷۳ نفر از مرز تردد مهران(ورود و خروج) داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۵۵۳ نفر ایرانی خروج و ۳۴۶ نفر نیز از طریق مرز مهران وارد کشور شده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۱۹ نفر تبعه خارجی از مرز مهران خروج و ۵۵۵ تبعه خارجی دیگر از این مرز وارد کشور شده‌اند.

چشمه‌خاور با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای رفاه حال زائران در پایانه مرزی مهران فراهم شده است، ابراز کرد: تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در محدود استان ایلام برای جابجایی زوار مستقر بوده و به فراخور میزان ورود زوار از مرز مهران، پیش‌بینی لازم اتوبوس برای انتقال آنان از مرز مهران به سایر نقاط کشور انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به به اینکه هم اکنون تردد زائران به سهولت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، اتوبوس لازم برای سفر هم‌استانی‌های ایلامی به مقصد تهران و سایر نقاط، در ترمینال شهدای شهر ایلام فراهم است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: برای امروز ۲۷ تیرماه ۱۰ سرویس سفر به تهران در ترمینال شهدای ایلام در ساعات مختلف بعدازظهر تدارک دیده شده است.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران اصلی ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در اربعین حسینی سال گذشته از مرز مهران تردد داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha