۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85541592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله با پشه آئدس در استان بوشهر عزم و تلاش همگانی می‌‎طلبد

بوشهر- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مقابله با پشه آئدس و جلوگیری از شیوع تب دنگی در این استان عزم و تلاش همگانی مردم و مسئولان را می‌طلبد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر قاسم برجوئی‌فرد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صید پشه آئدس و مقابله با تب دانگ از ابتدای اردیبهشت امسال در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر انجام شد.

وی بیان کرد: برای مقابله با این پشه پدافند غیرعامل استان وارد عمل شد و همه دستگاه‌های اجرایی و اداره‌ها را ملزم به همکاری برای بهسازی محیط کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در بنادر، گمرک و فرودگاه‌ها با توجه به ترددی که وجود دارد نظارت‌ها بیشتر شده و اکنون برای ورود مسافرانی که از کشورهایی، چون امارات متحد عربی از پایانه‌های هوایی و یا مرز دریایی وارد استان می‌شوند این نظارت‌ها وجود دارد.

برجوئی فرد ادامه داد: از اقدامات جدیدی که در مناطق جنوبی استان برای مقابله با پشه آئدس انجام شده ایجاد مناطق سفید در اطراف بیمارستان‌هاست که اهمیت آن به این دلیل است که در صورتی که بیماران بستری مورد گزش پشه قرار بگیرند به راحتی بیماری انتقال می‌یابد.

وی افزود: مه‌پاشی و سم پاشی در مناطق درگیر از جمله راهکارها برای کاهش جمعیت پشه آئدس است.

بر اساس این گزارش، لاستیک‌های کهنه و مستعمل از جمله مناطق مستعد برای لارو ریزی پشه آئدس است که در همین راستا اقدامات موثری برای جمع‌آوری لاستیک‌ها از سوی شهرداری‌های استان انجام شده است که البته در کنار آن آموزش به مردم و افزایش سطح سواد آنها در کنترل بیماری بسیار موثر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha