نیما و نوشاد عالمیان افتخار ورزش ایران هستند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران اظهار داشت: نیما و نوشاد عالمیان ۲ برادر بابلی که هر دو سهمیه ایران در رشته تنیس روی میز مردان المپیک پاریس را به خود اختصاص داده اند افتخار ورزش ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری عصر چهارشنبه با حضور در منزل نیما و نوشاد عالمیان در بابل ضمن تاکید بر لزوم حمایت از این قهرمانان گفت: این ۲ برادر در رشته تنیس رکوردهای خوبی ثبت کرده اند که شایسته قدرشناسی است.

وی اظهار داشت: این دو ورزشکار بابلی برای سومین بار است که به المپیک راه یافتند که با توجه به رقابت سنگین این رشته ورزشی در آسیا کار ارزشمندی انجام دادند.

وی با اشاره به این که برادران عالمیان جمعه هفته جاری برای برگزاری بازی های المپیک راهی پاریس می شوند ابراز امیدواری کرد: شاهد درخشش این ورزشکاران نامی در عرصه المپیک باشیم.

استاندار مازندران بر لزوم حمایت شغلی از قهرمانان ورزشی از جمله اظهار کرد: گره گشایی از مشکلات این ورزشکاران از دغدغه های جدی مسئولان اجرایی استان محسوب می شود.

نوری افزود: باید در استان زمینه ای فراهم شود که این نخبگان ورزشی دانش خود را به نوجوانان انتقال دهند تا سیر تکاملی افتخارآفرینی در ماندران تداوم داشته باشد.

نیما و نوشاد عالمیان افتخار ورزش ایران هستند

نیما و نوشاد عالمیان در بخش مردان و ندا شهسواری در بخش زنان سه عضو و نماینده تیم ملی تنیس ایران در رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستنداین رقابت ها ۵تا ۲۱ مرداد امسال برگزار می شوند.

حضور و کسب سهمیه تنیس به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین رشته‌ ورزشی دنیا در بازی های المپیک از اهمیت بالایی در بین ورزشکاران و طرفداران این رشته ورزشی در دنیا دارد.
بازیکنان حاضر در بازی های المپیک پاریس به تازه گی از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز معرفی شدند این بازی ها با حضور ۶۶ بازیکن در بخش انفرادی برگزار می شودکه ۱۲ نفر انان از طریق رنکینگ جهانی صاحب سهمیه شده اند که نوشاد عالمیان یکی از آنها است.

نوشاد در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز با با ۵۱۱ امتیاز در رده ۵۲ جهان قرار گرفته و بدین ترتیب به عنوان سومین بازیکن از این فهرست، وارد بازی های المپیک شد.

این برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران است که یک بازیکن از طریق رنکینگ جهانی صاحب سهمیه المپیک می شود.

نوشاد عالمیان پیش از این در المپیک های لندن و ریو نیز شرکت داشت.

پیش از ان نیما عالمیان و ندا شهسواری با قهرمانی در آسیای میانه، تنها سهمیه بخش مردان و زنان این منطقه برای المپیک را از آن خود کرده بودند به این نحو که نیما عالمیان با شکست برادرش نوشاد در انتخابی المپیک اسیای میانه سهمیه حضور در پاریس را کسب کرد.

نیما و نوشاد عالمیان افتخار ورزش ایران هستند

نیما سابقه حضور در المپیک های ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو را در کارنامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha