نیروگاه مفتح همدان ظرفیت تامین برق استان را در اوج مصرف دارد

همدان- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: این نیروگاه هم اینک با همه توان خود در مدار شبکه برق کشور است و با تولید یک هزار مگاوات برق در ساعت، ظرفیت تامین انرژی مورد نیاز استان در فصل تابستان و اوج مصرف را دارد.

عبدالمجید دیناروند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نیروگاه آمادگی کامل را دارد تا در پیک مصرف برق در فصل تابستان، انرژی مورد نیاز مشترکان برق استان را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه شهید مفتح قلب تپنده تامین انرژی استان همدان است، افزود: این نیروگاه یک هزار مگاواتی، دارای چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی است که ۳۰ سال پیش ساخته شده و هم اینک توسط مهندسان ایرانی تامین و نگهداری می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه در فصل تابستان بیشتر سوخت مورد نیاز این نیروگاه گاز طبیعی است، افزود: در این فصل سهمیه گاز طبیعی نیروگاه روزانه تامین و در صورت نیاز به سوخت بیشتر به ناچار از مازوت استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه در اوج مصرف تابستان، همه برق مصرفی استان همدان و بخشی از نیاز مشترکان استان‌ های همجوار را نیز تامین می کند.، تصریح کرد: نیروگاه برق شهید مفتح علاوه بر تامین برق استان همدان، وظیفه پایداری شبکه برق رسانی بخشی از کشور را نیز بر عهده دارد.

نیروگاه مفتح همدان ظرفیت تامین برق استان را در اوج مصرف دارد

دیناروند تاکید کرد: این نیروگاه از نیروگاه های بخار آبی است که ۴۰ درصد بهره‌وری دارد و کشور به سمت ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی با راندمان ۶۵ درصد حرکت می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه عملیات ساخت دومین نیروگاه برق همدان نیز به زودی در ملایر آغاز می شود، اظهار کرد: نیروگاه برق ملایر ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد و از لحاظ راهبردی پشتیبان نیروگاه شهید مفتح محسوب می‌شود و وجود آن برای ایجاد اشغال در استان بسیار ارزشمند است.

دیناروند با بیان اینکه تعمیرات واحدهای چهارگانه نیروگاه شهید مفتح بر اساس برنامه زمان‌بندی در خرداد به پایان رسیده و این نیروگاه با ظرفیت کامل هزار مگاوات برق تولید می کند، ادامه داد: نیروگاه شهید مفتح همدان در چندسال گذشته رتبه نخست آمادگی تولید را کسب کرده و امید است با جدیت و تلاش کارکنان، این موفقیت در سال‌جاری تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه بالاترین حجم تبادل بار در کشور متعلق به نیروگاه برق شهید مفتح است، افزود: از ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد مصرف برق در استان و کشور به اوج خود می‌رسد که تلاش داریم در این مدت با همت نیروهای متخصص نیروگاه شهید مفتح برق مورد نیاز استان را تامین کنیم.

به گزارش ایرنا، نیروگاه یک‌هزار مگاواتی شهید مفتح در ۴۵ کیلومتری شهر همدان و در دشت کبودرآهنگ قرار دارد.

این نیروگاه چهار واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی دارد و سوخت اصلی آن گاز طبیعی است و در برخی مواقع از مازوت استفاده می‌شود.

نیروگاه مفتح همدان ظرفیت تامین برق استان را در اوج مصرف دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha