آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه برق شهید مفتح همدان در روزهای گرم تابستان

همدان- ایرنا- معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: در روزهای گرم تابستان که مصرف برق به واسطه استفاده از دستگاه‌های سرمایشی پر مصرف افزایش یافته است، نیروگاه برق شهید مفتح با آمادگی ۱۰۰ درصدی آمادگی تامین انرژی مورد نیاز استان همدان را دارد.

مسعود جاویدانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروگاه برق شهید مفتح، ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق را دارد که در طول چند سال اخیر، با کسب رتبه‌های ممتاز در دسته نیروگاه‌های برتر کشور معرفی شده است.

وی افزود: این نیروگاه در حوزه آمادگی تولید انرژی برق و مدیریت فرکانس شبکه برق کشوری رتبه‌های برتر را در کشور به دست آورده است.

جاویدانی تصریح کرد: نیروگاه برق شهید مفتح از ابتدای امسال با توان ۱۰۰ درصدی در مدار تامین انرژی برق کشور و تاکنون بدون هیچ گونه قطعی و کاهش بار، در مدار برق‌رسانی کشور بوده است.

وی تاکید کرد: به همت کارکنان و مهندسان این نیروگاه و همچنین حمایت مردم در مصرف بهینه برق، روند برق‌رسانی پایدار تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت.

معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: از مردم استان می‌خواهیم در روزهای گرم سال با مصرف بهینه برق ما را در خدمت رسانی یاری کنند.

ضرورت استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات غیرپیک

وی بیان کرد: در این روزهای گرم سال، استفاده از وسایل برقی پر مصرف همچون ماشین لباسشویی، اتو و سایر تجهیزات را به ساعات غیر از پیک مصرف بار، موکول کنند.

جاویدانی اظهار کرد: در استفاده از وسایل سرمایشی نکاتی از جمله نگهداشتن دمای محیط نزدیک به ۲۵ درجه سانتی‌گراد را رعایت کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون تریپ (خروج اضطراری اتوماتیک) شاتداون بالا (خروج عادی با اختیار) در این نیروگاه نداشتیم و همه گروه‌های تعمیراتی و بهره‌برداری به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی آماده باش هستند و در صورت ایجاد خاموشی، کوچکترین مشکلی را در زمان کوتاه برطرف می‌کنند.

معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه تا پایان اوج مصرف برق در فصل تابستان آماده خدمت رسانی به مردم هستیم، گفت: همشهریان در چند روز باقی مانده روزهای گرم سال، بدانند انرژی برق با سختی‌های فراوان و هزینه بالایی تولید می‌شود و نیاز هست با ترویج فرهنگ مصرف بهینه، در تامین برق همه مشترکان نقش آفرینی کنند.

وی افزود: در ساعات اوج مصرف برق در فصل تابستان دستگاه‌های برقی اضافه را خاموش کنند چراکه خاموش کردن حتی یک لامپ نیز در خدمات رسانی به سایر مشترکان موثر است.

جاویدانی تصریح کرد: رسانه‌ها در چند ماه گذشته همکاری خوبی در راستای ترغیب افکار عمومی در زمینه مصرف بهینه برق با ما داشتند و امیدواریم بتوانیم با صرفه جویی از این بحران گذر کنیم.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۱ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۲ اوج مصرف برق در استان همدان است که مردم باید در این ساعات نکات صرفه جویی را رعایت کنند.

اخبار مرتبط