تولید بیش از ۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه برق شهید مفتح همدان

همدان- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در نیروگاه برق شهید مفتح تولید شده است.

عبدالمجید دیناروند روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نیروگاه در تیرماه و در روزهای اوج مصرف برق، با تولید بیش از ۶۷۸ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص نقش پررنگی در تامین برق کشور داشت.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه شهید مفتح نیاز همه انرژی برق مورد نیاز استان را برآورده می‌کند، ادامه داد: سه هزار و ۴۰۰ ساعت تعمیرات، از مهرماه سال گذشته تا خرداد ماه امسال، بر روی واحدهای چهارگانه تولید برق نیروگاه شهید مفتح صورت گرفته است تا در فصل تابستان بدون وقفه، محدودیت و بدون قطع برق در خدمت مردم باشیم.

دیناروند افزود: هیچ برنامه‌ای بدون همکاری مردم به خوبی اجرا نمی شود و ما روی همکاری مردم در رابطه با صرفه جویی در مصرف برق حساب باز کرده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق، اظهار کرد: انرژی باید در اختیار مردم قرار بگیرد و این انرژی پاک تنها در زمانی خدمت رسان مردم است که در مصرف به نکات صرفه جویی توجه کنند.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان از مردم خواست برای پیشگیری از اعمال محدودیت‌ها و قطعی احتمالی، در مصرف بهینه برق با ما همکاری کنند و بدانند با اطمینان برق مورد نیاز آن‌ها تامین شود.

به گزارش ایرنا، نیروگاه یک‌هزار مگاواتی شهید مفتح در ۴۵ کیلومتری شهر همدان و در دشت کبودرآهنگ قرار دارد.

این نیروگاه چهار واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی دارد و سوخت اصلی آن گاز طبیعی است و در برخی مواقع از مازوت استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha