سرعت وزش باد در «مورچه خورت» اصفهان به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید

اصفهان- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین سرعت وزش باد و تندباد لحظه‌ای در شبانه روز گذشته در استان با ۶۱ کیلومتر بر ساعت در «مورچه خورت» ثبت شد.

محمدرضا رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد، تندباد لحظه‌ای و انتقال گرد و خاک، موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در اصفهان و برخی دیگر از شهرهای استان شده و کیفیت هوا به شرایط ناسالم رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به گذر امواج ناپایدار و رطوبت پایین، وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک و کاهش میدان دید و کیفیت هوا برای مناطق شمال، شرق و مرکز استان تا یکشنبه (فردا) در عصر و شب پیش بینی می شود.

رفیعی ادامه داد: بر این اساس احتمال اختلال تردد در نیمه شرقی استان و آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد که در این زمینه هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت شبانه روز گذشته به ۴۱ و در خنک‌ترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی‌گراد رسید.
رفیعی اضافه کرد: کاشان با دمای ۴۳ و بویین میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.
وی خاطرنشان کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان نیز ۲۷ درجه سانتی‌گراد بود که نسبت به روز گذشته یک درجه خنک‌تر شده است.

به گزارش ایرنا، مورچه خورت از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه در۵۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha