۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبر: 85543332
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

٤٨ درصد دانش آموزان متوسطه دوم قشم به هنرستان ها می روند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ٤٨ درصد از دانش آموزان پایه دهم این شهرستان مرزی در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۴ -۱۴۰۳) طبق برنامه هدایت تحصیلی باید در هنرستان ها ادامه تحصیل بدهند.

حسین رنجبر گلشواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۷۳ دانش آموز در سطح این شهرستان واجد شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی برای ورود به پایه دهم در مقطع متوسطه دوره دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد یکهزار و ۳۰ دانش آموز پسر و یکهزار و ۴۳ دانش آموز دختر هستند گفت: میزان دانش آموز در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال گذشته حدود ١٥٨ نفر بیشتر شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: در سال تحصیلی گذشته ٥١ درصد از دانش‌آموزان ورودی دوره دوم متوسطه قشم در هنرستان‌ها ثبت‌نام کردند.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: از ابتدای آغاز نام نویسی در خردادماه در مدارس این شهرستان تاکنون ۱۸ هزار و ۴۵۴ دانش آموز در مقطع ابتدایی، چهار هزار و ۴۲۸ نفر در مقطع متوسطه دوره اول، سه هزار و ۲۲۹ دانش آموز در مدارس دوره دوم متوسطه و یکهزار و ۵۷۰ نفر در مقطع پیش دبستانی نام نویسی کرده اند.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۰۳ مدارس ابتدایی، ۴۱مدرسه دوره اول متوسطه، ۱۹ مدرسه دوره دوم متوسطه و ۱۵ هنرستان دانش آموزان این شهرستان را پذیرش می کنند که این روند تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha