بیمارستان حادثه دیده قائم (عج) رشت از اول مرداد شروع بکار می‌کند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان از شروع به کار دوباره بیمارستان قائم (عج) رشت که چندی قبل در جریان بروز آتش سوزی تعطیل شده بود، از اول مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر روز شنبه در قرارگاه سلامت گیلان در استانداری اظهار کرد: فعالیت دوباره بیمارستان قائم (عج) رشت باید با رعایت همه استانداردها و امور مربوط به حوزه بهداشت و درمان باشد و همه مباحث باید تحت نظارت جدی باشد.

بیمارستان قائم (عج) رشت حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد ۲۹ خرداد دچار آتش سوزی شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت این آتش سوزی کامل مهار شد و همه ۱۴۲ بیمار بستری در این بیمارستان به سایر مراکز درمانی منتقل شدند. این حریق ۹ فوتی هم برجاگذشت.

بیشتر بخوانید:

۱۴۲ بیمار بستری دربیمارستان قائم رشت به مراکز درمانی منتقل شدند

شمار جان‌باختگان آتش‌سوزی بیمارستان قائم(عج) رشت به ۹ نفر رسید

نماینده عالی دولت در گیلان درباره فعالیت طبقه همفک بیمارستان قائم (عج) رشت که درگیر حریق شده بود، بیان کرد: این طبقه نیز باید با رعایت همه مباحث ایمنی و استانداردهای آتش نشانی و خدمات ایمنی و بر اساس اعتباربخشی دوباره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعال شود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان قائم رشت نیز باید پس از دریافت مجوز و مطابق با نظام مهندسی انجام شود، اضافه کرد: سلامت و ایمنی بیماران باید مورد توجه جدی دست اندرکاران باشد.

استاندار گیلان بر لزوم رسیدگی مراکز درمانی شهرستان‌ها و افزایش تخت‌های بیمارستانی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان هیچ نقشی در اعتبار بخشی بیمارستان‌های استان ندارد و یک گروه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این کار را انجام می دهند.

دکتر محمدتقی آشوبی با اشاره به ساخت بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت اظهار کرد: با بهره‌برداری این بیمارستان باز هم یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در بخش دولتی کمبود داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha