۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به روستاهای گنبدکاووس پرداخت شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس از پرداخت ۲ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به روستاهای ۲ بخش مرکزی و داشلی‌برون این شهرستان طی ۳۳ ماه فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: این اعتبارات به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

مهدی دهرویه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع اعتبارات واریزی در دولت سیزدهم به حساب دهیاری‌های مناطق روستایی گنبدکاووس ۵۳۲ میلیارد ریال طی سه ماه نخست امسال پرداخت شد.

وی بابیان اینکه اعتبارات عمرانی مناطق روستایی گنبدکاووس در دولت سیزدهم بیش از چهار برابر افزایش یافت، یادآور شد: مجموع اعتبارات این بخش از ۲۳۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۳ میلیارد ریال درسال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

دهرویه اضافه کرد: از مجموع اعتبارات عمرانی واریز شده به حساب دهیاری‌های گنبدکاووس ۲ هزار و هشت میلیارد ریال سهم روستاهای بخش مرکزی و ۲۵۳ میلیارد ریال هم سهم روستاهای بخش مرزی داشلی برون بوده است.

۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به روستاهای گنبدکاووس پرداخت شد

فرماندار گنبدکاووس همچنین از سکونت تقریبی ۱۹۴ هزار نفر معادل ۵۵.۵ درصد جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی آن خبر داد و گفت: از این میزان جمعیت حدود ۱۶۹ هزار نفر در ۱۳۲ روستاهای بخش مرکزی و بقیه در ۳۰ روستای بخش داشلی برون سکونت دارند.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۲۴۹ هزار مترمربع از معابر روستایی گنبدکاووس با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری‌ها زیرسازی و آسفالت شده است.

دهرویه همچنین از معرفی ۶۸ متقاضی گنبدی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی از محل تبصره ۱۸ به ارزش ۹۷ میلیارد ریال به بانک‌های گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد روستاهای این شهرستان از برق، گاز طبیعی و پوشش اینترنت برخوردار هستند.

به گفته وی، تمامی روستاهای گنبدکاووس دارای طرح هادی بوده و فاز نخست این طرح در ۷۳ درصد روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

فرماندار گنبدکاووس همچنین گفت: طی یکسال گذشته ۳۱۴ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال توسط دستگاه های اجرایی و دهیاری ها در روستاهای این شهرستان اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

دهرویه افزود: در دولت سیزدهم حدود چهار هزار پروانه ساختمانی در مناطق روستایی گنبدکاووس صادر شده است.

گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha