استقرار ۱۷ روستا در حریم شهر خرم آباد به حاشیه نشینی دامن زده است

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم آباد گفت: ۱۷ روستای خرم آباد در حریم شهر قرار دارند که چشم انداز آینده شهر خرم آباد را با کلونی های متعدد و بسیار وسیعی از حاشیه نشینی مواجه خواهند کرد.

داریوش بارانی بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت بسیاری از این روستاها همچون سراب یاس و ده محسن به لحاظ وسعت قابل مقایسه با محله های حاشیه نشینی همچون اسدآبادی و فلک الدین نیست و این امر حاصل رویکرد اشتباه دولت در توسعه ساخت و سازها و مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه متولی ساخت مسکن دولت است عنوان کرد: نگاه دولت در توسعه شهر خرم آباد به سمت شرق (ساخت مسکن مهر و ملی) و نگاه مردم در ساخت و سازها به سمت جنوب و شمال بدون توجه به سرانه، زیرساخت ها، طرح های شهرسازی، اجرای معابر و آینده ای روشن در این مناطق بوده و تعداد ساخت و سازهای در حریم قابل مقایسه با شهر نیست و از کثرت بسیار بالایی برخوردار است.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: به رغم اقدامات زیادی که در محله های هدف بازآفرینی صورت گرفته اما کیفیت زیست شهری در مناطق اسدآبادی و فلک الدین تغییری نکرده و حتی نسبت به گذشته وضعیت بدتر هم شده است.

بارانی بیرانوند افزود: در این محله ها وضعیت بهداشت عمومی نسبت به گذشته بدتر و در ناهنجاری های اجتماعی همچون بزهکاری، اعتیاد و فروش موادمخدر افزایش یافته و فرسودگی بافت ها نیز بیشتر شده و دچار عقب ماندگی های مضاعفی هستیم در حالی که در محله هایی همچون علی آباد و اسبستان وضعیت بهتر شده و طرح های بازآفرینی در این مناطق شکل گرفته و بیشتر معابر بازگشایی شده است.

بارانی بیرانوند با اشاره به عدم توجه به وضعیت حریم شهرها ادامه داد: از مدیریت شهری عقب مانده ایم و نگاه ما در این زمینه تنها معطوف به گذشته است در حالیکه برنامه ریزی ها باید نگاه به آینده داشته و ساخت مسکن مقرون به صرفه برای شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ۴۰ میلیارد ریال با بسیج سازندگی برای اجرای برنامه هایی همچون عملیات خاکبرداری و تخریب اماکن مخروبه، انجام عملیات آسفالت و اجرای دیواره سنگی کناره پل شرافت برای دفع آب های سطحی در محله حاشیه نشین اسدآبادی به عنوان اولویت اول قرارداد منعقد شده و در حال اجراست.

شهردار خرم آباد بیان کرد: همچنین در حال حاضر حدود ۴۰ ضایعاتی در سطح شهر خرم آباد وجود دارد که تنها چهار مورد از آنها مجاز هستند و عمده آنها در محله اسدآبادی استقرار دارند که با پیگیری های صورت گرفته بنا داریم در اقدامی ضربتی با همکاری دستگاه های متولی تمامی این ضایعاتی ها را که باعث مشکلات عدیده ای برای محلات حاشیه نشین شده اند جمع آوری و به خارج از شهر انتقال دهیم.

بارانی بیرانوند اضافه کرد: اخطارهای لازم به مالکان این ضایعاتی ها داده و سقف زمان برای انتقال مشخص و بنا داریم تا هفته آینده محله اسدآبادی را به عنوان پایلوت محله های بدون ضایعاتی معرفی کنیم.

وی با اشاره به تهیه زمین مورد نیاز و ساخت سرویس های بهداشتی برای شهرک صنوف ضایعاتی افزود: چنانچه مالکان مغازه ها و منازل با ضایعاتی ها در محلات هدف قرارداد منعقد کنند با آن ها به شدت برخورد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha