ضرورت تدوین مشوق‌هایی برای ارتقای کیفیت تحصیل دانشجویان خارجی 

تهران- ایرنا- مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت افزایش کیفیت تحصیل دانشجویان خارجی در کشور تاکید کرد و گفت: مشوق‌های لازم برای افزایش توانمندی علمی و مهارتی این دانشجویان حین تحصیل باید تدوین شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر روح اله باقرزاده در گردهمایی دانشجویان بین المللی دانشگاهای تهران و کانون های فرهنگی و مذهبی تاکید کرد: وقتی در مورد نام و پیام عاشورا صحبت می شود باید از جنایات فجیعی که در بخش های از دنیا از جمله در فلسطین روی می دهد یاد کنیم. مقام معظم رهبری نیز در صحبت های خود اشاره کردند پیام عاشورا که ۱۴۰۰ سال از وقوع آن می گذرد به تبیین موضوع در راستای پیام مهم آن؛ یعنی مخابره آزادی خواهی برای همه انسان‌ها، پرداخت.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: حمایت هایی که خودجوش از غزه و محور مقاومت در دانشگاه های کشورهای غربی و آمریکا صورت می گیرد، نتیجه برگزاری این مراسم و زنده نگه داشتن پیام عاشورا در طول سال های مختلف است. همچنان که مقام معظم رهبری بیان کردند این پیام مهمی است که نام فلسطین و مقاومت در مکان هایی جاری شد که تصور نمی شد.

مدیر همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: اگر بخواهیم مخرج مشترکی از پیام عاشورا، مسائلی که در غزه، فلسطین، یمن و سوریه بگیریم، این پیام همان توجه به توانمندسازی است که مهم ترین بخش آن ایجاد توانمندی علمی برای دانشجویان است که به واسطه موقعیتی که برایشان اتفاق افتاده و در این کشور در حال تحصیل هستند.

باقرزاده خاطر نشان کرد: باید هم به ارتقای جنبه کمی و هم جبنه کیفی تحصیل دانشجویان خارجی، بپردازیم. زیرا معتقدیم دانشجویانی که از کشورهای مختلف در ایران حضور دارند به کشور خود برگشته و در مسئولیت های مختلف قرار می گیرند، تجربه مناسب و عمق علمی که از دانشگاه های ما کسب می کنند به حل مشکلات آن جامعه و صنعت کمک می کند.

ضرورت تدوین مشوق‌هایی برای ارتقای کیفیت تحصیل دانشجویان خارجی 

وی اظهار کرد: دانشجویان خارجی باید توانمندیه های فوق را به خوبی کسب کنند تا بتوانند پس از بازگشت به کشور خود آن توانمندی، مزیت مهم و توانمندی علمی را در حوزه ارتقای آموزش و پژوهش، تحصیل و تربیت دانشجو در کشور خود یا رفع نیازهای جامعه و صنایع کشور خود بکار بگیرند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان تاکید کرد: بر این اساس باید بیشتر به موضوع کیفیت در بحث های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در تحصیل دانشجویان بین الملل دانشگاه امیرکبیر توجه کرده و در این راستا مشوق هایی را در نظر بگیریم تا دانشجویان خارجی بتوانند از منابع موجود برای ایجاد توانمندی بهره بگیرند و آن توانمندی را به کشور خود به ارمغان ببرند.

تمرکز اصلی در معاونت بین الملل ایجاد زمینه های تحقیقاتی مشترک و پروژه های کلان در سطح چالش های اساسی جدی مشترک بین کشورهای همکار است.

ضرورت تدوین مشوق‌هایی برای ارتقای کیفیت تحصیل دانشجویان خارجی 

به گفته وی چند محور مهم در معاونت امور بین الملل؛ شامل، ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی سرآمد آموزشی و پژوهشی، هدایت تحصیلی و ارائه مشوق های تحصیلی به دانشجویان بین المللی با رتبه برتر حین تحصیل در دانشگاه، ایجاد ارتباط موثر و کارا با دانشگاه های مهم و هم تراز کشورهای این دانشجویان برای تقویت بیشتر زمینه های همکاری پژوهشی و فناورانه است.

در این مراسم با حضور دانشجویان بین الملل دانشگاه های تهران، حجت الاسلام موسوی استاد دانشگاه مذاهب اسلامی هم سخنرانی کرد و مراسم با نقالی و مداحی به زبان های مختلف پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha