۶ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85549485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"احمد مسگریان" و "عباس افتخاری"؛ شهدای ترور همدان

همدان- ایرنا- شهیدان "احمد مسگریان" و "عباس افتخاری" از شهدای ترور استان همدان بودند که با دلاورمردی و رشادت خود در راه حفظ ارزش های اسلام و انقلاب جهاد کردند.

به گزارش ایرنا؛ شهدای والامقامی همچون شهیدان مسگریان و افتخاری با نثار جان خود بر آسمان پرفروغ شهادت درخشیدند و چراغ راهی برای مردمان این دیار شدند، شهدایی که شب و روزمان را با ذکر نامشان تبرک می‌کنیم.

این ۲ شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نهاد نوپای بسیج مستضعفان پیوستند و مشغول خدمت به خانواده محرومان و مستضعفان جامعه شدند و با ادامه فعالیت‌های جهادی و انقلابی خود بارها از سوی منافقان و گروهک‌های ضد انقلاب تهدید به شهادت و ترور شدند.

"احمد مسگریان" و "عباس افتخاری"؛ شهدای سرافراز عملیات مرصاد

شهید «احمد مسگریان» یکی از ستارگان عملیات های دوران دفاع مقدس است که پس از پیروزی انقلاب به گروه‌های خدمت‌رسان به خصوص بسیج مستضعفان پیوست و مشغول خدمت به خانواده محرومان و مستضعفان جامعه شد و پس از فراغت از تحصیل به عنوان کارمند در دادسرای انقلاب مشغول به کار شد تا گره‌ای از مشکلات جامعه و مردم باز کند.

شهید مسگریان دوم شهریور ماه سال ۱۳۴۰ در شهرستان همدان و در خانواده‌ای مذهبی و معتقد به اصول اعتقادی اسلام و تشیع دیده به جهان گشود، پدرش «محمد علی» از معتمدین بنام بازار همدان و پدربزرگش حاج علی نیز از کسبه خوشنام و پایبند به احکام اسلام و شرعیات بود که در نزد مردم همدان از جایگاه معنوی و اعتقادی بالایی برخوردارند.

او سال ۱۳۴۷ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و تا سال سوم مقطع متوسطه در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل داد، از همان کودکی تحت تعلیمات پدرش مشغول خواندن قرآن و یاد گرفتن احکام شد و در مکتب آل الله با حضور در هیات‌های حسینی و مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) درس آزادی و آزادگی آموخت.

در سال‌های انقلاب همراه با دیگر جوانان و نوجوانان انقلابی با شور و شعفی فراوان و با اعتقاد عمیق به اهداف عالیه قیام بزرگ ملت ایران، در راه پیروزی خروش همه‌گیر ملت مسلمان ایران به پا خاست و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نبود.

از آنجایی که خانواده‌ای سرشناس و انقلابی داشت و خود نیز از فعالان به نام جریان‌های انقلابی در شهر همدان بود، مورد توجه گروهک‌های ضد انقلاب قرار گرفت و در پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ مورد سوءقصد منافقان کوردل قرار گرفت و بر اثر انفجار نارنجک به شهادت رسید، آرامگاه وی در گلزار شهدای باغ بهشت شهر همدان زیارتگاه عاشقان و دلدادگان است.

"احمد مسگریان" و "عباس افتخاری"؛ شهدای سرافراز عملیات مرصاد

در وصیت‌نامه شهید «احمد مسگریان» آمده است:

«و خدا قرآن را بر آخرین چوپان خود نازل کرد و محمد(ص) رسالت آسمانی خویش را انجام داد و قرآن این حجت سعادت انسان‌ها را بر دوازده جانشین خویش بر جای گذاشت و علی(ع) آن بزرگ مرد عدالت و کوبنده کاخ سرمایه‌داران را شمشیر عدالت فرزند گرامیش حسین(ع) آن بزرگ معلم فلسفه و جهاد و شهادت با خون خود این حجت سعادت انسان‌ها را نگه داشتند تا به من و تو ای برادر بفهمانند که راه سعادت انسان‌ها اسلام است و آنها که اسلام را پذیرفتند و رستگاری و شهادت را پذیرا شدند، همانا زنده‌اند».

«ای برادر و ای خواهر که دشمن می‌خواهد بر راه همین اسلام، بر راه امام، بر راه قرآن‌مان صدمه وارد کند، ما چرا بنشینیم، برادرم بدان که ابرهای معلق در آسمان شاهدند هر کسی شاهد نباشد و پیامت و ندای الله اکبرت به او، به مخالفت می‌رساند و بدان که لاله‌هایی که بر سر قبرهای شهیدان‌مان گذاریم، به شهیدان‌مان مژده می‌دهند که ما هم به لشگرشان پیوستیم و این مرگ به ظاهر و زندگی ابدی و زنده بودن شهادت حربه‌ایست بر دهان استکبار جهانی، حال ما چرا این سعادت علیم را پیدا نکنیم و خدای نزول رحمتش بر ما نباشد».

«حال که این نائب الهی بر روی کره زمین است، چرا رهبریش را و چرا مرجعیتش را پیرو نباشیم»، خدایا تو نگهدارش باش، خدایا تو حافظش باش و برافراشته باد پرچم لااله الله بر عالم».

شهید «عباس افتخاری» نیز از دیگر نام‌آوران و شهدای ترور استان است که پس از پیروزی انقلاب به نهاد نوپای بسیج مستضعفان پیوست و مشغول خدمت به خانواده محرومان و مستضعفان جامعه شد و همچنان به فعالیت‌های جهادی و انقلابی خود ادامه داد و بارها از سوی منافقان و گروهک‌های ضد انقلاب تهدید به شهادت و ترور شد اما او با عزمی راسخ‌تر به راه خود ادامه داد و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد.

شهید عباس افتخاری یکم تیر ماه سال ۱۳۳۶ در روستای دره مرادبیگ از توابع شهرستان همدان و در خانواده‌ای مذهبی و ساده زیست به دنیا آمد، پدرش «علی اکبر» نام داشت، سال ۱۳۴۳ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و تا سال سوم مقطع متوسطه در رشته ریاضی ادامه تحصیل داد.

"احمد مسگریان" و "عباس افتخاری"؛ شهدای سرافراز عملیات مرصاد

او شغل شیشه‌بری را برای خود انتخاب کرد و از این راه روزی حلال کسب و مخارج زندگی خود را تامین می‌کرد، در سال‌های انقلاب در کنار دیگر جوانان و نوجوانان انقلابی در راه پیروزی قیام بزرگ ملت ایران گام برداشت و در این راه از هیچ کمک و اقدامی فروگذار نبود و از نیروهای بسیار فعال انقلابی و مبارزاتی به شمار می‌رفت.

سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد و صاحب یک پسر شد، سرانجام در دهم آذر ماه سال ۱۳۶۱ توسط نیروهای منافقین مورد سوء قصد قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله مستقیم به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست، آرامگاه وی در گلزار شهدای باغ بهشت شهر همدان زیارتگاه عاشقان و دلدادگان است.

وصیت‌نامه شهید «عباس افتخاری» بدین شرح است:

«می‌بینید که در این دنیا بسیار ظلم و تجاوز می‌شود، این تجاوزی که صدام، این نوکر امپریالیست شرق و غرب که به حریم جمهوری اسلامی کرده است، برای انسان‌هایی که شهادت را شناخته‌اند، غیر قابل قبول است؛ زیرا ما پیرو مکتب علی(ع) و فرزند او حسین(ع) هستیم و خواهران ما نقش زینب را دارند، اگر چنانچه وسایل پیشرفته و تکنیک نداریم ولی از همه مهم‌تر خدا را داریم».

«دشمنان اسلام بیش از چندی بر سر قدرت نخواهند بود و ما می‌جنگیم تا جمهوری اسلامی به رهبری امام امت استقلال کامل خود را پیدا کند و می‌دانیم این حکومت زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی(عج) خواهد بود».

«با امید پیروزی اسلام بر کفر و حق بر باطل و برافراشته شدن پرچم خونین اسلام در تمامی جهان».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha