۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85553052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حال و روز کشتی همدان؛ دوبنده تیم ملی برتن مربیان

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبر: 85553052
حال و روز کشتی همدان؛ دوبنده تیم ملی برتن مربیان

همدان- ایرنا- ورزش کشتی همدان هنوز نتوانسته صلابت و جایگاه اصلی خود را در سطح اول کشور پیدا کند و این روزها افتخارات فراملی به جای اینکه به کام کشتی گیران باشد، نصیب مربیان این استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ورزش کشتی همدان مملو از افتخارات ارزنده است، موفقیت‌هایی که در سال‌های اخیر دیده نشد و به تاریخ پیوست.

تاریخ‌سازی مسعود مصطفی جوکار در المپیک ۲۰۰۴ آتن، مدال آوری‌های صادق گودرزی در ۲ دوره المپیک، نشان نقره سعید ابراهیمی در مسابقات ۲۰۰۷ جهان، طلایی شدن صادق گودرزی و جمال میرزایی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو و مدال آسیایی میثم مصطفی جوکار جزو افتخارات شاخص کشتی همدان به شمار می‌رود.

حتی علیرضا حیدری دارنده یک طلا، سه نقره و یک برنز جهانی و سه طلای بازی‌های آسیایی و چهار طلا و یک برنز قهرمانی آسیا و یک برنز المپیک هم اصلیتی ملایری دارد اما نام و افتخارات او را به دلیل ادامه زندگی و تمرین حرفه‌ای در کرج، به نام این شهر ثبت کردند.

چالش‌های موجود کشتی همدان

با وجود سابقه درخشان کشتی همدان، این ورزش در سال‌های گذشته درگیر حواشی متعدد شد و اختلاف سلیقه‌ها، "منم منم"ها و مشکلات مالی و سوءمدیریت‌ها بر آن سایه افکند.

با این وجود باید بپذیریم کشتی محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی ایرانی‌ها و به نوعی ورزش اول کشورمان، از قدیم الایام در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران با اقبال زیادی مواجه بوده و قهرمانان زیادی از این خطه به ورزش کشور معرفی شده‌اند.

بنابراین حق مردم کشتی دوست همدان نیست که این ورزش با چالش‌های متعدد مواجه شود به طوریکه اکنون رسیدن به مدال‌های آسیایی، جهانی و المپیک آرزو نیست بلکه پیوستن به صف اول ترکیب تیم ملی به رویایی بزرگ تبدیل شده است.

حق مردم کشتی دوست همدان نیست که این ورزش با چالش‌های متعدد مواجه شود به طوریکه اکنون رسیدن به مدال‌های آسیایی، جهانی و المپیک آرزو نیست بلکه پیوستن به صف اول ترکیب تیم ملی به رویایی بزرگ تبدیل شده است.

البته در ماه‌های اخیر ولی بهاریان با قبول سرپرستی و سپس انتخاب هیأت کشتی همدان، در به آرامش رساندن این ورزش و نیز اصلاح برخی نواقص به خوبی ورود کرده و شاید نویدبخش بازگشت این ورزش به روزهای طلایی خود باشد.

دوبنده تیم ملی برتن مربیان

این روزها شرایط کشتی همدان در عرصه ملی و فراملی کمی متفاوت نسبت به سایر استان‌های مدعی است و مربیان از کشتی گیران در رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی پیشی گرفته‌اند.

شاید تا همین سال‌های اخیر نام همدان را با کشتی گیران اوزان مختلف بیشتر در تیم ملی دیده بودیم اما اکنون مربیان جوان و باتجربه همدانی گوی و میدان را در اختیار گرفته‌اند و در صف ملی پوشان در میادین بین‌المللی عنوان کسب می‌کنند.

حال و روز کشتی همدان؛ دوبنده تیم ملی برتن مربیان

تیم ملی کشتی آزاد جوانان در حالی با کسب پنج مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز بعنوان قهرمانی رقابت‌های آسیا در کشور تایلند دست یافت که در کادر فنی این تیم ۲ مربی همدانی بود.

در حالیکه همدان در ترکیب کشتی گیران ملی پوش جوان نماینده‌ای نداشت، ۲ مربی پرافتخار این استان سهم بسزایی در قهرمانی آن‌ها داشتند.

سعید ابراهیمی و میثم مصطفی جوکار ۲ مربی مستعد و جوان استان همدان در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد جوانان موفق به کسب این افتخار شدند.

همچنین عباس بیگلربیگی دیگر مربی توانمند همدان نیز در کادر فنی تیم ملی نونهالان قرار دارد و تمرینات این تیم را نظاره‌گر است.

جلال لطیفی نیز دیگر مربی این استان است که حضور در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد جوانان را تجربه می‌کند.

هم اکنون با این همه ظرفیت بالقوه فنی در کشتی، انتظار می‌رود در سطح کشتی گیران نیز با شناسایی نخبه‌ها، پرورش و شکوفایی آن‌ها بتوان همچون سال المپیکی ۲۰۰۸، برترین استان به لحاظ تعداد کشتی گیر در ترکیب تیم ملی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha