فاز نخست تصفیه‌خانه آب خوانسار بزودی بهره‌برداری می‌شود
عکس تزیینی است

اصفهان-ایرنا - شرکت آب و فاضلاب اصفهان اعلام کرد: تصفیه خانه آب شهرستان خوانسار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بخش(فاز) نخست آن تا پایان تابستان جاری در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اصفهان روز سه‌شنبه افزود: پروژه احداث تصفیه‌خانه آب خوانسار در مرحله احداث ساختمان و تجهیزات حوضچه ته‌نشینی و جمع‌آوری لجن قرار دارد و وجود آن بدلیل بحران آب در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت آبفای استان اصفهان نیز اعلام کرد: کلنگ آب شیرین‌کن روستاهای «عروسانِ گلستان» و «مهرجان» در شهرستان خور و بیابانک با هدف ارتقاء کیفیت آب منطقه و افزایش رضایتمندی مردم، امروز به زمین زده شد.

حسین اکبریان، جمعیت زیر پوشش این پروژه را حدود۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: نصب آب شیرین‌کن در این ۲ روستا بصورت آزمایشی(پایلوت) انجام می‌شود و نصب آن در هشت روستای دیگر نیز در مراحل بعدی در دستور کار شرکت قرار دارد.
وی هزینه اجرای این پروژه را ۲۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: در صورت تامین اعتبار به موقع، این آب شیرین‌کن، اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.
اکبریان افزود: با بهره‌برداری از این پروژه روزانه ۴۰۰ مترمکعب آب شیرین تولید می‌شود که ۳۰۰ مترمکعب آن به روستای مهرجان و یکصد مترمکعب به روستای عروسان گلستان اختصاص می‌یابد.
مدیرعامل و رییس هیات مدیره آبفای استان خاطرنشان کرد: آب بهداشتی این روستاها در حال حاضر از طریق چاه و آب آشامیدنی آنان از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود که با بهره برداری از این پروژه، کیفیت آب منطقه نیز بهبود خواهد یافت.

خوانسار در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب و خور و بیابانک در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha