لزوم رفع مشکلات ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ۸۶ درصد آمار تلفات درون شهری این استان در شهر کرمانشاه اتفاق می افتد از مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط و شهرداری این شهر خواست برای کاهش مشکلات ترافیکی، رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز تعمیر و آسفات معابر، نرده گذاری پل های عابر پیاده و برقی، نصب ۴۵ دوربین های هوشمند مصوب اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ « محمد طیب صحرایی» عصر روز سه شنبه در شورای ترافیک و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛ همچنین از مسئولان مرتبط مانند صدا وسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان خواست به مسائل فرهنگی پیرامون رانندگی بیشتر بپردارند و برنامه داشته باشند، زیرا بسیاری از تصادفات ناشی از عوامل انسانی مانند عدم توجه به جلو و انحراف به چپ است.

وی در ادامه به ترافیک ناشی از اجرای برخی از پروژه ای عمرانی شهرداری ها و راهداری استان برای شهروندان اشاره کرد و گفت: قبل از اجرای هر پروژه ای باید از قبل به مردم آن محوطه و مسیر ها اطلاع رسانی شود تا مشکلات ترافیکی به حدقل برسد و نارضایتی ایجاد نشود.

صحرایی در بخش دیگر از سخنان خود از راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواست به ایمن سازی، تعمیر بزرگ راه بیستون - کرمانشاه، قزانچی، حمیل و کمربندشرقی، در راستای کاهش تصادفات و بار ترافیک ایام اربعین اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به ۱۸ محور عبور زوار اربعین در استان کرمانشاه؛خواستار رفع ۱۲ نقطه حادثه خیز و پر ترافیک نصب علائم راهنمایی و رانندگی، تعمیر و آسفالت و لکه گیری ، نصب نیوجرسی، روشنایی و رفع نقاط حادثه خیز در این محورها بویژه در شهر بیستون و ماهیدشت شد.

صحرایی همچنین خواستار تدبیر راه های جایگزین مسیرهای پر ترافیک در ایام اربعین مانند مسیر ترانزیتی سوخت شد.

کرمانشاه برای تردد زوار کاملا آماده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در این جلسه از رفع ۱۰ نقطه از ۱۹ نقطه حادثه خیز استان کرمانشاه در طول یکسال گذشته خبر داد و گفت: ۳ نقطه ای دیگر تا ۲ هفته آینده و تا پایان سال همه این نقاط رفع خواهد شد.

شهرام کهریزی همچنین از آمادگی جاده های استان برای تردد زوار از جاده های استان خبر داد و گفت: اکنون سه کارگاه در سرپل ذهاب و قصرشیرین و ماهیدشت و بیستون برای ایمن سازی چند برابری جاده ای استان فعال است .

وی در ادامه از پایش سیستمی هوشمند تمام محورهای استان کرمانشاه تا پایان سال با نصب ۷۰ سیستم هوشمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha