برنامه‌های ترویج تغذیه با شیر مادر در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر همگام با آژانس بین المللی ترویج تغذیه با شیر مادر با شعار "حمایت همه جانبه‌ از ترویج تغذیه با شیرمادر برای همه" در سطح استان آغاز شد.

ملیحه نقدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شعار با هدف دستیابی به ارتقاء آگاهی جامعه در خصوص چالش‌های موجود در حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر و توسعه بستر لازم جهت دسترسی برابر به تغذیه با شیر مادر به عنوان راهکار لازم از بین بردن چالش‌ها و حمایت از تغذیه با شیر مادر طراحی شده است.

وی اضافه کرد: جلب همراهی و حمایت افراد و سازمان‌ها برای افزایش همکاری و حمایت آنان از تغذیه با شیرمادر، حمایت و همکاری‌های مرتبط با تغذیه با شیر مادر با تمرکز بر گروه‌های آسیب‌پذیر و حمایت آنان از تغذیه با شیر مادر از دیگر اهداف شعار هفتة جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر است.

این مسوول ادامه داد: برنامه‌های هفته ترویج تغذیه با شیر مادر با عناوین "نقش سیاستگذاران در بهبود وضعیت شیردهی"، "نقش پدران در شیردهی موفق"، "نقش روحانیون وگروه‌های مذهبی در حمایت از ترویج تغذیه با شیرمادر"، "نقش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حمایت از مادر و شیرخوار"، از جمله آن است.

وی خاطرنشان کرد: " نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در آگاهی و مهارت مادران و خانواده‌ها "، "نقش گروه‌های مردمی در ترویج تغذیه با شیرمادر" و " نقش مدیران و کارفرمایان در حمایت از ترویج تغذیه با شیرمادر" از دیگر عناوین برنامه های این هفته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر با شعار "حمایت همه جانبه‌ ترویج تغذیه با شیرمادر برای همه" از ۱۰ تا ۱۶ مرداد برگزار می‌شود و اهمیت تغذیه با آغوز یکی از پیام‌های بهداشتی این هفته است.

وی یادآور شد: شروع تغذیه با شیر مادر طی ساعت اول تولد، اولین و حیاتی‌ترین گام برای کاهش مرگ و میر شیرخواران و کودکان است.

نقدی افزود: مادران، قبل از هر تصمیمی در مورد روش تغذیه شیرخوارهای خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha