علمای اهل سنت گلستان: چراغ مقاومت با شهادت «اسماعیل هنیه» خاموش نمی‌شود

گرگان- ایرنا- علمای اهل سنت گلستان معتقدند که رژیم جاعل و غاصب صهیونسیتی با شهادت «اسماعیل هنیه» در تلاش برای خاموش کردن چراغ جبهه مقاومت بود، اما این رژیم منحوس و کودک‌کش باید بداند، این چراغ با ترور شهید هنیه، حتی پرنورتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جمعی از علما، ائمه جمعه و جماعات و مدرسین مدارس و حوزه‌های علمیه علوم دینی اهل سنت گلستان با صدور اطلاعیه‌ها و پیام‌های جداگانه‌ای ضمن محکومیت جنایت ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» بر تداوم راه این شهید تاکید کردند.

آنان خاطرنشان کردند که بدون شک، این ترور کورکورانه سبب اتحاد بیشتر شیعه و سنی می‌شود و رژیم صهیونسیتی و حامیانش را از اهداف شوم و پلیدش دورتر می‌کند.

آخوند قربان‌محمد بی‌نیاز (مدرس علوم دینی سیدی کریم ایشان) در پیامی شهادت باکرامت و باعزت مهمان گرامی کشور و اسطوره مبارزه با صهیونیسم را از عملیات بزدلانه دشمن برشمرد و این مصیبت را محضر رهبر معظم انقلاب و ملت فلسطین و عموم مسلمانان آزادی خواه جهان تسلیت گفت.

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت ابرار مدرس، مدرسه علوم دینی ام الابرار آق‌قلا در پیامش با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره «آل‌عمران» گفت: ترور ناجوانمردانه و غیرقانونی شهید «هنیه» توسط رژیم کودک‌کش صهیونسیتی را که به وضوح نقض تمامی قوانین بین‌المللی است، به شدت محکوم می‌کنیم.

آخوند بهمن خلیقی‌سیدی ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به مردم مقاوم فلسطین، رزمندگان خط مقدم مقاومت و تمامی امت اسلامی اظهار امیدواری کرد که درخت تنومند آزادی و مقاومت هر چه زودتر در سرزمین‌های اشغالی به ثمر بنشیند و به نابودی رژیم صهیونیستی منجر شود.

امام جمعه قولاق‌کسن هم ضمن تسلیت شهادت رییس دفتر مقاومت اسلامی حماس محضر رهبر معظم انقلاب و امت شهید پرور ایران اسلامی و تمامی آزادگان استکبار ستیز جهان گفت: ترور شهید مجاهد «اسماعیل هنیه» ارشد حماس را به شدت محکوم می‌کنیم، این ترور بدون شک بزدلانه و اتفاقی خطرناک است.

آخوند خال‌لی خدایی بیان کرد: شهادت این شهید مجاهد توسط صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و بی‌شک قطره قطره خون این شهدای مظلوم بحری خواهد شد که ظالمین جهان را به کام نیستی خواهد کشاند و به زودی به اذن خداوند شاهد محو شدن این غده چرکین سرطانی در منطقه خواهیم بود.

عبدالحکیم آخوند آشوری یکی دیگر از علمای اهل سنت روستای قولاق‌کسن با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر مقاومت سیاسی مقاومت فلسطین حماس گفت: با چنین جنایات هولناکی، راه جبهه مقاومت با قدرت و محکم‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و رژیم صهیونسیتی غاصب با این جنایت‌ها راه به جایی نخواهد برد و نابود خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی گلستان گفت: بار دیگر دست جنایتکار شیطان از آستین رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی بیرون آمد و مجاهد جان برکف، اسوه جهاد و مرد میدان مقاومت، شهید «اسماعیل هنیه» را به شهادت رساند.

آخوند کرامت‌الله میرزاعلی در پیام خود عنوان کرد: بی‌تردید این جنایت غیرانسانی و ریختن خون مجاهد نستوه و سردار شجاع جبهه مقاومت، به تقویت وحدت و همگرایی امت اسلامی در مقابل دشمنان زبون و اعتلای جایگاه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین خواهد انجامید و انتقام سخت آزادگان عالم، دامان ننگین صهیونیست غاصب و کودک‌کش را خواهد گرفت.

وی افزود: ضمن عرض تسلیت شهادت این سرباز سرافراز اسلام و جبهه مقاومت به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران و ملت مظلوم فلسطین، بر دفاع همه جانبه از مظلومان عالم تاکید و انتظار داریم عاملان این جنایت هولناک به سزای اعمالشان برسند.

مدیر حوزه علمیه نورالعدل شهرستان بندرترکمن گفت: اقدام ضدانسانی رژیم صهیونیستی بار دیگر موجب ارتکاب جرم و جنایتی شد که مجاهدی خستگی ناپذیر و شرافتمند را از جبهه مقاومت اسلامی گرفت.

قربان آخوند احمدی‌نیا خاطرنشان کرد: شهید «اسماعیل هنیه» چهره مقاوم، شجاع و سرافراز حماس در حالی هدف انتقام‌جویی شیاطین قرار گرفت که عمر پربرکت خویش را صرف مقابله با تجاوز دشمنان و رژیم صهیونیستی کرده بود.

وی اضافه کرد: چنین شهادتی اگرچه آرزوی دیرینه مجاهدانی، چون هنیه بوده و هست، اما همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند به شهادت رساندن این اسوه تقوا و جهاد اسلامی، زمینه مجازاتی سخت برای رژیم اشغالگر قدس را فراهم ساخته است.

وی تاکید کرد: بدون تردید خون پاک شهید هنیه، تداوم بخش راه آن شهید بزرگوار خواهد بود و موجب می‌شود که امت اسلام جدی‌تر و مستحکم‌تر از همیشه، وظیفه خود در قبال آزادی فلسطین را ایفا نماید.

مدرس حوزه علمیه قارقی سیمین‌شهر گفت: شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت اسلامی «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس، مایه تاثر و تاسف عمیق گردید.

آخوند کریم‌محمد کر با تسلیت این ضایعه دردناک به تمامی مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان، به ویژه مردم قهرمان فلسطین، ایران اسلامی و استان گلستان، افزود: آن شهید مجاهد و پرچمدار نهضت آزادی قدس شریف، با تلاش‌های مداوم در راه آزادی و عدالت، همواره الهام‌بخش بسیاری از آزادی‌خواهان جهان بود و با شهادت وی راه مقاومت پرصلابت تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

رییس شعبه گنبد مرکز اسلامی گلستان گفت: با شهادت «اسماعیل هنیه»، رهبری مقتدر، فداکار، مبارز و شجاع جبهه مقاومت، پرچمدار مبارزه با اشغالگران قدس شریف، خار چشم دشمنان و فرزند رشید و دلیر اسلام، بار دیگر مظلومیت مردم فداکار غزه و فلسطین را به اثبات رسانید و بی‌شک خون پاک این شهید غیور و عزیز، نابودی رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی را نوید می‌دهد.

عبدالباسط آخوند قره‌باش اظهار کرد: شهادت شهید «هنیه» مجاهدی صدیق و مخلص و اسطوره‌ای مقاوم و خستگی‌ناپذیر را به جهان اسلام و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران و فلسطین و غزه و خانواده عزیز و شهید پرور هنیه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این شهید مظلوم، علو درجات و رحمت واسعه الهی و مغفرت مسالت می‌نمایم.

آخوند داود بلکفه مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان گفت: شهادت «اسماعیل هنیه» نشان می‌دهد که رژیم صهیونسیتی جعلی و غاصب پایبند ضوابط اخلاقی و معادلات بین‌المللی نیست.

یک امام جماعت و مبلغ تقریبی اهل سنت گفت: ضایعه شهادت «اسماعیل هنیه» را که از بزرگترین آزادی‌خواهان جهان بود و تمام عمر و شرفش را در راه اسلام و مبارزه رژیم غاصب و کودک‌کش صرف کرد و الگویی برای تمام آزادی‌خواهان جهان بود، را به تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان خاصه به خانواده این شهید و ملت مظلوم فلسطین تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عزیز علو درجات را مسألت می‌نمایم.

صفرمحمد خالی‌زاده افزود: از دلیرمردان ایران زمین خواهان انتقام سخت از این رژیم غاصب و کودک‌کش هستیم.

مبلغ تقریبی اهل سنت دیگری از گنبدکاووس با اشاره به این که شهادت آرزوی مجاهدین در راه خداست، گفت: دست‌های پلید رژیم صهیونیستی بار دیگر به خون آلوده شد.

آخوند رامین مارامایی با تسلیت شهادت و ترور ناجوانمردانه «اسماعیل هنیه»، سردار بزرگ مقاومت، به همه آزادگان جهان به ویژه مردم مظلوم غزه، یادآور شد: رژیم صهیونیستی بداند ایران اسلامی در کنار آرمان قدس و آزادی فلسطین، خواهد بود و امید است این شهادت زمینه‌ای برای آزادی فلسطین و غزه از چنگال ظالمان و غاصبان باشد.

۲ عضو گروه فرهنگی و هیات امنای مصلی اهل سنت گنبدکاووس هم گفتند: خبر شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت اسلامی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، مایه تاثر و تاسف عمیق گردید.

حاج عبدالکریم آخوند جاور و حاج عبدالباسط آخوند نوری‌زاد بیان کردند: آن شهید مجاهد و پرچمدار نهضت آزادی قدس شریف، با تلاش‌های مداوم در راه آزادی و عدالت، همواره الهام‌بخش بسیاری از آزادی‌خواهان جهان بود و با شهادت وی راه مقاومت پرصلابت تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

آنان با تسلیت این ضایعه دردناک به تمامی مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان، به ویژه مردم قهرمان فلسطین و ایران اسلامی تسلیت افزودند: یاد و خاطره‌ آن شهید مجاهد همواره در دل‌ها زنده خواهد ماند و مبارزات او همچنان مشعل راه آزادیخواهان جهان و مجاهدان جبهه مقاومت خواهد بود.

آنان خاطرنشان کردند: مردم شریف ترکمن صحرا، ضمن محکومیت این ترور، بر تداوم حمایت از جبهه مقاومت و انتقام سخت شهادت این قهرمان جبهه مقاومت از سران رژیم منحوس و جنایتکار صهیونیستی تاکید دارند.

آخوند آدینه‌زاده از علمای اهل سنت روستای یل‌چشمه علیا هم ضمن تسلیت شهادت رییس دفتر مقاومت اسلامی حماس محضر رهبر معظم انقلاب و امت شهید پرور ایران اسلامی و آزادی‌خواهان جهان و محکومیت شهادت «اسماعیل هنیه» گفت: شهادت شهید مجاهد توسط صهیونیست‌ها بی پاسخ نمی‌ماند و راه مقاومت ادامه خواهد یافت.

مدیر دارالقرآن کریم حضرت امام علی (ع) قولاق‌کسن گفت: شهادت «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در اقدام تروریستی رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی را به امت اسلام و هموطنان گرامی تسلیت عرض نموده و این حرکت ظالمانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌نماییم.

محمدنعیم آخوند عاشوری افرود: انشاالله مطابق وعده حق تعالی خون پاک این شهید بزرگوار، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر فلسطین و غزه خواهد شد و به فضل خداوند متعال، آرمان آزادی فلسطین روز به روز درخشنده‌تر و قابل دسترس‌تر خواهد بود.

آخوند آدینه امام جمعه پیشکمر کلاله گفت: مساله فلسطین موضوع امروز و دیروز نیست بلکه مبارزات و مقاومت مردم فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیستی در طی این سال‌ها ادامه داشته و اتحاد و انسجام امت اسلامی و آحاد مسلمانان جهان می‌تواند منجر به نابودی و از بین رفتن رژیم منحوس صهیونیستی شود.

امام جماعت یکی از مساجد اهل سنت گنبدکاووس، «اسماعیل هنیه» را شهید مقاومت فلسطین سربلند خواند و با تسلیت شهادت «هنیه» به رهبر معظم انقلاب ملت ایران و فلسطین و تمامی مسلمانان جهان گفت: فقدان این شخصیت بزرگ و فداکار که در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی و حقوق ملت‌های مظلوم تلاش کرد، ضایعه‌ای بزرگ برای همه ما است.

آخوند محمدامین هلاکوئی خواستار صبر و آرامش برای خانواده شهید هنیه از درگاه خداوند شد و اظهار امیدواری کرد که روح شهید هنیه در جوار رحمت الهی آرام گیرد و تلاش‌های این شهید در مسیر تحقق اهداف عالی اسلامی مورد قبول پروردگار واقع شود.

وی افزود: شهید «هنیه»، یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های مقاومت فلسطین، در تاریخ مبارزات فلسطینی‌ها علیه اشغالگری‌ها و ظلم‌های رژیم صهیونسیتی، نامی ماندگار به جا گذاشته است.

وی ادامه داد: شهید هنیه، به عنوان یکی از رهبران کلیدی جنبش حماس و نخست‌ وزیر دولت فلسطین در نوار غزه، نقش مهمی در دفاع از حقوق ملت فلسطین و پیشبرد آرمان‌های اسلامی ایفا کرده است.

هلاکوئی بیان کرد: شهید «هنیه» با اراده‌ای آهنین و روحیه‌ای مقاوم، در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و نظامی فعالیت‌های چشمگیری داشت و به عنوان یکی از چهره‌های برجسته مقاومت، در زمان‌های بحرانی و سخت، نقشی حیاتی در هدایت عملیات‌های مقاومت و تقویت وحدت ملی فلسطین بر عهده داشته است.

امام جماعت یکی از مساجد اهل سنت گنبدکاووس گفت: این شخصیت بزرگ، با تلاش‌های بی‌وقفه و فداکاری‌های بی‌نظیر خود، نمونه‌ای از عزم و اراده در برابر ظلم و تجاوز است.

وی تاکید کرد: شهادت او، ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی و تمامی آزادگان جهان است، اما یاد و راه او، همواره الهام‌بخش ادامه مسیر مبارزه و جهاد خواهد بود.

امام جمعه حاجی‌قوشان هم با تسلیت شهادت مجاهد فی سبیل الله (اسماعیل هنیه) به رهبر معظم انقلاب و امت اسلامی گفت: انشاالله راه این شهید قدس تا آزادی قدس شریف ادامه خواهد یافت.

آخوند احمد عطا ضمن دعا برای حفظ اقتدار رهبر معظم انقلاب، افزود: از حضرت حق نابودی و فروپاشی نظام جعلی صهونیستی را در سایه همین اقتدار خواستاریم.

امام جمعه روستای کاکا گفت: شهادت «اسماعیل هنیه» که از چهره‌های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیکترین کسان خود در کنار ده‌ها هزار فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونسیتی در غزه بود، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت انگیزی تروریسم است.

عبدالجبار آخوند خرمالی افزود: از خداوند منان می‌خواهم که خون پاک این شهید همچون زندگی سرشار از مبارزه‌اش عاملی باشد در جهت رهایی هرچه زودتر مردم مظلوم فلسطین بخصوص مظلومان غزه و برای روان پاک او و همه شهیدان راه عزت و آزادی آرزوی علو درجات دارم.

آخوند عبدالغفور آجام امام جمعه پشمک پناده با تسلیت این واقعه اسفناک به مقام معظم رهبری و تمامی مسلمانان جهان و به ویژه مردم فلسطین و غزه، از خداوند منان خواستار قبولی شهادت «اسماعیل هنیه» و محشور شدن این شهید همراه شهدای صدر اسلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha