۲۷۷ راننده پرخطر در اردبیل به مراجع قضایی معرفی شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۷۷ راننده متخلف و پرخطر در این استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ سیدحجت فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پاسخ به مطالبات به حق مردم استان پلیس با رانندگان متخلفی که با انجام حرکات نمایشی باعث برهم زدن نظم و انضباط ترافیک و سلب و آسایش امنیت شهروندان می‌شوند به طور جدی و بدون اغماض برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان متخلف، رفتارهای پرخطر و حرکات مارپیچ در معابر شهری انجام می‌دهند، بیان کرد: این افراد علاوه بر اعمال قانون، معرفی به مراجع قضایی و توقیف خودرو، جهت انجام سنجش سلامت روحی، روانی و رفتاری به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد: در همین راستا در سه ماهه اول سال جاری سه هزار و ۲۸۹ راننده متخلف که رفتارهای پر خطر و حرکات مارپیچ در سطح معابر شهری استان اردبیل انجام می‌دادند، اعمال قانون و ۲۷۷ راننده متخلف نیز علاوه بر اعمال قانون و توقیف خودرو، جهت انجام سنجش سلامت روحی و روانی و رفتاری به پزشکی قانونی و مراجع قضایی معرفی شدند.

۲۷۷ راننده پرخطر در اردبیل به مراجع قضایی معرفی شدند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل همچنین به تشدید برخورد پلیس با رانندگان مخاطره‌آمیز در معابر درون شهری استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تامین آرامش عمومی افراد جامعه از جمله اهداف پلیس در برخورد قانونی با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز است.

سرهنگ فتاحی تامین آرامش روانی جامعه را از اولویت‌های پلیس برشمرد و ادامه داد: پلیس با رانندگانی که با انجام حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز باعث سلب آرامش و آسایش مردم شوند، بدون اغماض برابر قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: پلیس رانندگان تخلفات حادثه‌ساز را پنج میلیون ریال، پارک در زیر تابلوی حمل با جرثقیل را یک میلیون ریال، توقف دوبله را ۹۰۰ هزار ریال، شیشه دودی را یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ، عبور از محل ممنوع را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، عبور از چراغ قرمز را چهار میلیون ریال، صحبت کردن با موبایل در سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر را یک میلیون ریال و در سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر را چهار میلیون ریال و نبستن کمربند ایمنی را ۵۰۰ هزار ریال جریمه خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه حرکات مخاطره‌آمیز و حادثه‌ساز توسط رانندگان، اقدام به ثبت پلاک و مشخصات خودرو کرده و محل تخلف را از طریق سامانه ۱۱۰ و یا ۱۲۰ به پلیس راهور گزارش کنند تا در اندک زمان ممکن با متخلفان برخورد قانونی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل افزود: امیدواریم تمامی رانندگان با پیوستن به کمپین نه به "تخلف" و نه به "جریمه" در داشتن شهری عاری از تخلف سهیم و با عمل به توصیه‌های پلیس و با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان به کمترین حد ممکن برسانند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha