پرداخت ۴۲ درصد مطالبه‌ گندمکاران سمنان/ خرید تضمینی از مرز ۸۹ هزار تن گذشت

سمنان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: ۴۲ و ۷۶ صدم درصد از مطالبات گندمکاران استان تا سیزدهم مرداد ۱۴۰۳ پرداخت شد.

عبدالرحیم تحصیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان برداشت تا کنون ۸۹ هزار و ۸۷۰ تن گندم به ارزش ۱۵ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف سمنان خرید تضمینی و بخشی از مطالبات به میزان ۶۷۷ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال پرداخت شد.

وی با اشاره به تداوم خرید تضمینی گندم در مناطق شمالی و کوهستانی شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی، تصریح کرد: ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم زمان اوج برداشت در نقاط مختلف سمنان فعال بود و اکنون پنج مرکز فعالیت دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به پیش‌بینی افزایش خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، افزود: این مقدار خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان است.

پرداخت ۴۲ درصد مطالبه‌ گندمکاران سمنان/ خرید تضمینی از مرز ۸۹ هزار تن گذشت

تحصیلی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان سمنان تا پایان برداشت ادامه می‌یابد، اضافه کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: ۴۵ هزار و ۸۴۸ تن گندم از کشاورزان شهرستان میامی و از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و افت مفید چهاردرصد، حدود ۱۷۵هزار ریال تعیین شد.

بررسی عملکرد در واحد سطح مربوط به کشت گندم در استان سمنان نشان‌دهنده افزایش خرید تضمینی گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۷۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha