دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی در دانشگاه رازی کرمانشاه ایجاد می‌شود
نمایی از دانشگاه رازی کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه از صدور مجوز وزارت علوم برای راه‌اندازی دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی در این دانشگاه خبر داد و گفت: امسال این دانشکده در ۶ رشته راهبردی فناوری در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو پذیرش می‌کند.

امیر رجب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ رشته های این دانشکده را بین رشته ای و در حوزه هوش مصنوعی، اقتصاد و فناوری، حوزه های نانو ، رشته های انرژی های تجدید پذیر با رشته های حوزه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم زیستی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ کار برای اخذ مجوز، پذیرش اعضای هیات علمی، اخذ مجوز هیات امنایی و پذیرش دانشجو این دانشکده شروع شد، گفت: امروز مجوز قطعی ایجاد دانشکده علوم و فناوری های راهبردی را از وزارت علوم در مقطع تحصیلات تکمیلی دریافت کردیم.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه تفاوت تحصیل در رشته های این دانشکده را با سایر دانشکده ها در پروژه محور و ماموریت گرایی آنها به منظور حل مشکلات و مسائل روز جامعه و کشور به صورت هدفمند و متمرکز عنوان کرد.

رجب‌زاده توضیح داد: استادان در این دانشکده برای حل موضوعی از مشکلات جامعه، یا نیاز کشور به فناوری خاص و دیگر مباحث یک طرح حل مساله پنج ساله ارایه می دهند و دانشجویان براساس آن طرح در کنار آنها قرار می گیرند و عملا و روشمند روی آن مساله کار علمی انجام می دهند تا مساله‌ای که مامور حل آن شده اند را به سرانجام برسانند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه؛ هدفمند و متمرکز بودن موضوعات پژوهشی رشته های این دانشکده که براساس نیاز روز جامعه و کشور به آنها محول شده را نقطه قوت آن نسبت به سایر دانشکده دانست.

رجب زاده گفت: بیشتر رشته های این دانشکده به صورت بین رشته ای تلفیقی از ۲ یا سه رشته دانشگاهی است که برای حل یک مساله در قالب یک طرح تشکیل می شود، بنابراین اعضای هیات علمی رشته های مرتبط با آن طرح می توانند ۵۰ درصد ظرفیت تدریس موظفی خود را در این دانشکده اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: پذیرش در این دانشکده صرفا در رشته های راهبردی بین رشته های نوظهور با حوزه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم زیستی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha