مسوولان از توان علمی دانشگاه رازی برای حل مشکلات استان کرمانشاه استفاده کنند

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه در سطح کشور؛ از مسوولان و مدیران استان خواست با توجه به بند ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید از ظرفیت دانشگاه رازی برای رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدنبی احمدی روز یکشنبه در نشست خبری در دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به دستاوردها و موفقیت های علمی این دانشگاه در سه سال اخیر افزود: متاسفانه مسوولان استان به اندازه ای که دانشگاه رازی کرمانشاه در سطح کشور به لحاظ علمی مطرح است شناخت ندارند و از آن بهره نمی گیرند.

وی در ادامه زیربنا هر توسعه و پیشرفتی را مباحث علمی دانست و از مدیران خواست برای رفع نیازهای توسعه ای استان و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی به دانشگاه رازی توجه ویژه ای باید داشته باشند.

احمدی در بخش دیگر از سخنان خود به دستاوردهای این دانشگاه در طول سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: رتبه این دانشگاه بین دانشگاه های جامع کشور در سال ۱۴۰۰، بیست و سوم بود که در سال ۱۴۰۱ به رتبه ۱۲ یعنی ۱۱ پله ارتقاء و در سال گذشته به رتبه ۱۰ و امسال به پله هفتم رسید.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین به ایجاد پارک علم و فناوری، پارک فاوا، اخذ مجوز نهایی برای راه اندازی آزمایشگاه استاندارد جهانی ۱۷۰۲۵، مجوز تاسیس دانشکده علوم فناوری های راهبردی این دانشگاه در این مدت اشاره کرد و گفت: ایجاد این همه مراکز علمی در این مدت نشان از توانایی دانشگاه رازی کرمانشاه در بُعد فنی و علمی دارد و از این رو مسوولان باید از این ظرفیت ها برای توسعه استان کرمانشاه استفاده کنند.

وی در ادامه به راه اندازی مرکز رسمی آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی دانشگاه های استان و منطقه و انعقاد تفاهنامه های متعدد با دانشگاه ها و مراکز علمی عراق در این مدت اشاره کرد و گفت: اکنون از ۶ کشور با ۶۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه تحصیل می کنند که این امر در بُعد عمق راهبرد فرهنگی و علمی همچنین درآمدزایی برای دانشگاه بسیار با اهمیت است.

احمدی همچنین به موفقیت دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان اولین دانشگاه متصل به پنجره واحد دولت الکترونیکی و اجرای طرح هوشمندسازی خدمات الکترونیکی دانشگاه های کشور در سال گذشته اشاره و بیان کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه اول کشور و چهار دنیا در زمینه هوشمندسازی را کسب کرده است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ درصد خدمات دانشگاه رازی الکترونیکی انجام می شود گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه زمینه اتصال ۲۴۰ دانشگاه کشور به پنجره واحد دولت الکترونیکی کشور را فراهم کرده است.

احمدی همچنین به رتبه هفتم دانشگاه رازی کرمانشاه در بین دانشگاه های جامع کشور در سال جاری به عنوان موفقیت علمی این دانشگاه در بین دانشگاه های جهان اشاره کرد و بیان کرد: در ارزیابی مجله nature index دانشگاه رازی در سال ۱۴۰۳ از رتبه ۱۵ به رتبه ۱۳ ارتقاء یافته است.

وی همه این رتبه ها و موفقیت دانشگاه رازی کرمانشاه در طول این سال ها را نشان از تلاش و کوشش همه عوامل دانشگاه رازی اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی، کارکنان و تیم مدیریت دانشگاه در طول چند سال اخیر عنوان کرد.

احمدی همچنین در این نشست با تبریک روز خبرنگار؛ گفت: خبرنگاران رسالت بزرگی بر دوش دارند زیر در طول تاریخ با ضبط و ثبت حوادث و وقایع همواره منشا تحول های بزرگ و مباحث غرور آفرین بوده اند.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه رازی کرمانشاه از وجود ۴۶۲ عضو هیات علمی آموزشی و پژوهشی برخوردار است که از این تعداد هشت استادیار، ۲۳۵ دانشیار، ۱۷۰ استاد، ۴۳ هیات علمی پژوهشی و ۶ نفر آموزشی و پژوهشی است.

گفتنی است در حال حاضر دانشگاه رازی کرمانشاه با ۱۷ دانشکده؛ ۱۱ هزار و ۲۸۶ دانشجو دارد که از این تعداد هفت هزار و ۵۳۵ دانشجوی کارشناسی، ۲ هزار و ۵۰۹ دانشجو ارشد، ۹۵۴ دانشجوی دکترای عمومی و ۲۸۸ دانشجوی دکتری تخصصی با ۲۵۷ رشته تحصیلی و ۵۴ گروه آموزشی است.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha