۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85564793
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج مرکز تخصصی در دانشگاه آیت الله بروجردی راه اندازی شده است

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: پنج مرکز علمی و تخصصی در این دانشگاه برای ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه و صنعت در ۲ سال گذشته راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، احمدرضا مظاهری روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مراکز رشد، مشاوره تخصصی، کاریابی، آموزش های و مرکز تخصصی آپا راه اندازی شده که هر کدام در حوزه های تخصصی مرتبط فعالیت های لازم و کاربردی را ارائه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از این مراکز تخصصی پاسخگوی برخی از اولویت ها و نیازهای جامعه علمی و صنعتی و اشتغال دانشجویان هستند، افزود: بسیاری از دانشگاه ها یا فاقد چنین مراکز تخصصی هستند و یا اینکه در صورت دارا بودن چنین مراکزی فعال نیستند.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی با بیان اینکه همه نسبت به شهر و مشکلات آن مسوول هستیم، بیان کرد: در راستای تحقق این مهم در تربیت دانشجویان فقط به دنبال تربیت کارمند به امید اینکه روزی جذب دستگاه های دولتی شوند نیستیم بلکه به دنبال تربیت دانشجوی کارآفرین هستیم تا هر دانشجو پس از فارغ التحصیلی، کارگاه تولیدی خود را ایجاد کند.

مظاهری اضافه کرد: با راه اندازی مرکز رشد بروجرد که زیر نظر دانشگاه آیت الله بروجردی فعالیت می کند،۳۳ شرکت فناور در این مرکز هم اکنون فعال است و بعبارتی ۳۳ نفر که دنبال استخدام در بدنه دولت باشند نیستند بلکه خود کارآفرین شده اند.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش واحدهای فناور هستیم، ادامه داد: ما با بنگاه های اقتصادی ارتباط برقرار شده که فارق التحصیلان را جذب کنند و در همین راستا سالانه ۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه آیت الله بروجردی جذب بنگاههای اقتصادی بروجرد می شوند.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی یادآور شد: امسال تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه آیت الله بروجرید جذب شرکت اکسیر بروجرد شدند که پس از ۶ ماه کارورزی همین دانشجویان در این شرکت جذب می شوند.

مظاهری با اشاره به ضرورت ارائه مشاوره های تحصیلی به دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه و انتخاب رشته گفت: دانش آموزان باید هدایت تحصیلی خوبی داشته باشند و در این راستا مرکز مشاوره دانشگاه راه اندازی شده و خانواده ها می توانند به این مرکز مراجعه کنند تا بدون صرف هزینه های سنگین از مشاوره های لازم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) در بین ۴۷ دانشگاه کشور در سرانه تولید مقالات علمی رتبه اول کشور را دارد، افزود: دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) در بین دانشگاه‌های جامع در رتبه دوم تولید مقالات علمی کشور را دارد، پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو در پنج دانشکده با ۱۰۰ عضو هیات علمی با میانگین سنی ۴۰ سال مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی اظهار کرد: سه عضو هیات علمی دانشگاه جزو ۲ درصدی دانشمندان علمی جهان هستند.

مظاهری یادآور شد: دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) امسال در مقطع کارشناسی پنج رشته و در مقطع کارشناسی ارشد ۶ رشته به رشته‌های تحصیلی اضافه کرده رشته های اضافه شده از میان رشته های پرطرفدار از جمله حسابداری و روانشناسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مراکز تخصصی راه اندازی شده در ۲ سال اخیر توسط دانشگاه مرکز تخصصی آپا است، گفت: در مرکز آپا فعالیت هایی از قبیل شناسایی تهدیدات رایانه ای، کشف آسیب پذیری ها، رسیدگی و کمک به سازمان های مختلف هنگام بروز حوادث ناشی از رخدادهای امنیتی و ارائه طرح امنیت برای امن سازی شبکه های رایانه ای انجام می شود.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) نیز در این جلسه اظهار کرد: خبرنگاران با احساس مسوولیت و آزاد منشی و تحمل سختی ها و مشکلات فراوان به دنبال توسعه، تبیین و روشنگری در جامعه هستند.

حجت الاسلام محمد رایگان افزود: وجه شباهت خبرنگاران با پیامبران در پیام رسانی است و خبرنگاران امین جامعه هستند که با امانت داری به نقل واقعیات می پردازند.

وی با اشاره به اینکه صداقت عاملی برای ایجاد اعتماد مخاطب به رسانه است، گفت: بسیاری از مردم با وجود شبکه های اجتماعی متنوع همچنان به خبرگزاری ها و صدا و سیما رجوع می کنند که این امر نشان دهنده صداقت این رسانه ها است.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) گفت: زبان انتقاد اگر همراه با صداقت باشد می تواند عاملی برای جذب مخاطب باشد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha