مدارس غیردولتی باید اعتماد دولت و مردم را به خود افزایش دهند

زنجان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت :مدارس غیردولتی باید اعتماد دولت و مردم را به خود افزایش دهند و در این میان حمایت و بسترسازی برای حضور بخش غیردولتی در آموزش‌ و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور علیمردانی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه یک مدرسه در ابهر، افزود: مجلس شورای اسلامی نیز از ظرفیت قانونی خود در راستای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات این مدارس استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مدارس غیردولتی با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند تا بتوانند بخشی از وظایف سنگین تعلیم و تربیت را که بر دوش مدارس دولتی است، کاهش دهند و از ظرفیت خود در راستای افزایش کیفیت آموزش و پرورش استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از هر اقدامی که در راستای ارتقای فرهنگ و کمک به آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم باشد حمایت می‌کنیم.

در ادامه این مراسم مدیر آموزش‌و پرورش شهرستان ابهر نیز گفت: مدارس غیردولتی به عنوان بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند.

مجید مرادی عنوان کرد: در شهرستان ابهر قریب به ۳۳ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد پنج هزار و ۷۱۸ نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که نشان از حضور پررنگ این مدارس در امر تعلیم و تربیت آینده‌سازان شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: موسسان مدارس غیردولتی باید نسبت به استانداردسازی این مدارس از نظر مساحت، فضا و محیط آموزشی، امکانات و تجهیزات مناسب و کمک آموزشی، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha