۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85567044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن: غرب مسئولیت تاریخی خود را در قبال آفریقا بپذیرد

تهران- ایرنا- نماینده دائمی چین در سازمان ملل متحد در مناظره آزاد شورای امنیت این سازمان تاکید کرد که غرب باید مسئولیت تاریخی خود را در قبال آفریقا بپذیرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، فو تسونگ درباره رسیدگی به بی‌عدالتی تاریخی و افزایش حضور موثر آفریقا در سازمان ملل متحد، اظهار داشت: جامعه بین‌الملل باید قبل از هر چیز، با میراث استعمار و انواع شیوه‌های هژمونیک مخالفت کند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی باید مسئولیت تاریخی خود را در قبال آفریقا بپذیرند، تصریح کرد: آینده آفریقا باید به مردم این منطقه بازگردانده شود.

این نماینده همچنین افزود: کشورهای آفریقایی با ارتقای جایگاه خود در صحنه سیاسی جهانی به اعضای اصلی جنوب جهانی، قطب مهم جهان چندقطبی و مشارکت‌کنندگان کلیدی در حکمرانی جهانی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: قاره آفریقا هنوز با چالش‌های زیادی برای صلح و توسعه مواجه است و هنوز از احترام بین‌المللی که شایسته آنهاست، برخوردار نیستند.

فو ادامه داد: انتظارات مردم آفریقا هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و نفوذ بین‌المللی آفریقا هنوز به‌طور کامل نشان داده نشده است.

نماینده چین در سازمان ملل تصریح کرد: وظیفه اصلی شورای امنیت این است که فرآیند بازسازی ساختار حکومت چند جانبه و تقویت نمایندگی آفریقا [در سازمان ملل] را شتاب دهد.

بی‌عدالتی‌های تاریخی و فقدان حضور موثر آفریقا در سازمان ملل متحد موضوعی است که طی دهه‌های اخیر مورد توجه بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

کشورهای آفریقایی به دلیل تاریخ استعمار، استثمار اقتصادی و فقدان توزیع عادلانه قدرت در سازمان‌های جهانی مانند سازمان ملل متحد، به شدت آسیب دیده‌اند.

رسیدگی به بی‌عدالتی‌های تاریخی و افزایش حضور موثر آفریقا در سازمان ملل متحد نه تنها برای آفریقا، بلکه برای تمام جامعه جهانی اهمیت دارد، چرا که بدون مشارکت عادلانه و متوازن همه کشورها، دستیابی به صلح و توسعه پایدار جهانی ممکن نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha