آنچه در شورای دولت و بخش خصوصی کرمان گذشت/ انتقاد استاندار از بخشنامه‌های خلق‌الساعه

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به تحلیل های مختلف از وضعیت اقتصاد کرمان و ضرورت در نظر گرفتن تمامی مسائل اقتصادی و فرهنگی گفت: بخشنامه های خلق الساعه و فوری صادراتی می‌تواند تمامی برنامه ها، هزینه ها و اقدامات سالانه تولیدکنندگان را بر هم بزند. 

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در یکصدمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان افزود: اقتضائات و الزامات هر کشوری متفاوت است و این موضوع را باید در تحلیل ها و حکمرانی اقتصادی لحاظ کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ناترازی حوزه انرژی گفت: از یک طرف نمی توان ایران را با وجود تحریم های حوزه نفت و کالاهای سرمایه‌ ای، با دیگر کشورها قیاس کرد و از طرف دیگر تصمیم‌های فرااستانی بر تولید استان کرمان اثرگذار بوده لذا در حوزه تحلیل های اقتصادی بایستی اقتضائات و تصمیمات کلان را در نظر گرفت.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: استانداری کرمان مکلف به تدوین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های این استان شده که اقدام بسیار مناسبی است و در این زمینه برخی پیشنهادهای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان را می توان در آن گنجاند.

وی همچنین با بیان اینکه حکمرانی، مفهومی بیشتر برای حوزه فرهنگی است و اقتضائات فرهنگی شیوه های حکمرانی را تغییر می دهد تصریح کرد: نگاه های متفاوتی از ابتدای انقلاب نسبت به اقتصاد وجود داشت و در این خصوص برخی افراد معتقد به دولتی شدن اقتصاد بودند و هنوز دولت‌ها چسبندگی خود را به اقتصاد دارند.

پیشرفت ها در حوزه های مختلف کرمان

امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به وجود معدن و کارخانه های بزرگ استان کرمان گفت: اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی طی بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اتفاق افتاده است و پیشرفت‌های زیادی در بخش های مختلفی ازجمله اقتصادی، اجتماعی، بهداشت و درمان، دانشگاهی و علمی داشتیم.

وی ادامه داد: ضعف ها را نیز قبول داریم اما بایستی با خرد جمعی به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر حرکت کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به مصوبات حوزه حکمرانی اقتصادی و چگونگی ارتباط بین دستگاه ها یا دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی در شورای تحول اداری گفت: اقدامات مطلوبی طی سال های گذشته در استان انجام شده که امنیت سرمایه‌گذاری و ارتقای رتبه فضای کسب و کار این استان را به همراه داشته است.

محمدرضا وحیدی با اشاره به ضرورت اصلاح فرآیندهای تخصصی و بین دستگاهی و به اصطلاح، فرآیندهای مشترک برای دستیابی به اهداف استان افزود: بزرگترین مشکل بخش خصوصی اصلاح فرایندها برای دریافت مجوزها است که چند فرایند را در استان کرمان اصلاح می کنیم.

مهدی بخشی دادستان کرمان هم در این نشست خواستار ورود معادن و صنایع معدنی به حوزه‌های اقتصادی شد و گفت: نقش معادن در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بررسی شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: چاره‌ای غیر از تغییر روش‌ها نداریم و در صورتی که با روش فعلی حرکت کنیم، تفاوتی در وضعیت اقتصادی استان ایجاد نمی‌شود، در حالی که این استان نیازمند تحول جدی در منابع توسعه‌ای و شاخص های توسعه پایدار است.

به گزارش ایرنا در این نشست تحلیلگران و استادان دانشگاه تحلیل هایی با موضوع ارتقای حکمرانی استان کرمان برای توسعه‌یافتگی و وضعیت اقتصادی این استان ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha