۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85568065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران آب و هوایی؛ جنگل سوزی انتشار دی‌اکسید کربن را به‌شکل قابل‌توجهی افزایش داد

تهران-ایرنا- نتایجی تحقیقات جدیدی که امروز (چهارشنبه) منتشر شد نشان می‌دهد که سال گذشته، جنگل سوزی‌ها مقادیر هنگفتی گاز دی‌اکسید کربن (co۲) در هوا منتشر کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: جنگل سوزی هایی که بواسطه تغییرات آب و هوایی مکرر و تشدید شده اند، در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ مقادر بیشتری دی اکسید کربن وارد هوا کرده است.

بر اساس این گزارش، آتش سوزی در مناطق طبیعی باعث انتشار ۸.۶ میلیارد تن CO۲ در بازه زمانی بین مارس ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ شده است که ۱۶ درصد بالاتر از حد میانگین است.

این تحقیقات که تحت عنوان «وضعیت جنگل سوزی ها» توسط دانشگاه ایست انگلیا و سایر موسسسات مستقر در انگلیس انجام شده نشان می دهد که انتشار گاز دی اکسید کربن ناشی از جنگل سوزی در کانادا ۹ برابر بیشتر از متوسط دو دهه گذشته بوده و در یک چهارم از آلودگی های جهانی ناشی از انتشار گاز دی اکسید کربن نقش داشته است.

فقط در کانادا، آتش سوزی در جنگل باعث تخلیه ۲۳۲ هزار نفر و جان باختن هشت آتش نشان شد.

جنگل های آمازون (برزیل، بولیوی، پرو و ونزوئلا) و هاوایی و یونان دیگر مناطقی در جهان بودند که دچار جنگل سوزی شده اند.

متیو جونز از دانشگاه آنگلیای شرقی و نویسنده اصلی این تحقیق گفت: سال گذشته آتش‌سوزی‌ در جنگل باعث مرگ مردم، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌ها، تخلیه‌های گسترده، تهدید معیشت و آسیب رساندن به اکوسیستم‌های حیاتی شد.

وی افزود: این آتش سوزی ها با گرم شدن آب و هوا بیشتر و شدیدتر می شوند و هم جامعه و هم محیط زیست از عواقب آن رنج می برند.

تهیه کنندگان این گزارش به این نتیجه رسیدند که تغییرات آب و هوایی باعث شده تا شرایط آب و هوایی باعث تشدید آتش سوزی ها شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha