۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85568576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ایجاد ۲۵ هزار شغل در لرستان برنامه ریزی شد

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: برنامه ریزی های لازم برای ایجاد ۲۵ هزار شغل طی امسال در این استان انجام شده است و امید می رود نرخ بیکاری کنونی تک رقمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: اشتغالزایی در لرستان طی چهارماه نخست امسال نسبت به میانگین کشوری عقب نیست و امیدواریم نرخ بیکاری استان را از ۹.۹ به ۹ درصد برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر ۴۶ دستگاه تعهدهای اشتغال خود را اعلام کرده اند که مدیران دستگاه ها باید مسوولیت خود را اعمال کنند و چنانچه هر دستگاهی درخصوص ایجاد شغل کوتاهی کند و به اداره کار پاسخگو نباشد باید بدون هیچ ملاحظه ای با مدیران مافوق دستگاه های مربوطه جهت تعیین تکلیف مکاتبه شود.

وی با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول ایجاد شغل در استان است افزود: باید اشتغال تک تک دستگاه های استان مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

شفقت ادامه داد: بخش مهمی از دستگاه ها سالانه اعتبار و تسهیلات دریافت می کنند و پذیرفته نیست که هیچگونه شغلی توسط آنها ایجاد نشود.

استاندار لرستان ضمن گلایه از نبود بانک اطلاعاتی قوی از وضعیت اشتغال استان افزود: رصد پیوسته وضعیت مشاغل و حل مشکلات جامعه کار و کارگری از وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یک نهاد حاکمیتی است.

شفقت تصریح کرد: این دستگاه باید آمارهای متقن، چشم انداز و مدل کسب و کار استان را برای یک تحلیل درست در زمینه ایجاد اشتغال ارائه دهد.

وی اضافه کرد: برای یک حاکمیت درست باید اطلاعات متقنی نسبت به داده های شغلی داشته باشیم همچنین شهرداری های استان امسال ۲۵ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی دارند که باید حداقل ۲۵ درصد اشتغال ایجاد کنند.

شفقت تاکید کرد: شاید به دلیل عدم پرداخت تسهیلات اشتغال طی چهار ماهه نخست سال، آمار اشتغالزایی تا حدودی کم باشد اما روند ایجاد شغل ها در ۶ ماهه دوم سال با توجه به پرداخت تسهیلات باید افزایشی شود.

وی در خصوص سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز گفت: این سازمان باید با رویکرد بازاریابی از دفاتر گردشگری استفاده، آن ها را توانمند، فرصت های گردشگری را شناسایی و زمینه حضور سرمایه گذاران را در استان فراهم کند.

شفقت عنوان کرد: این سازمان ۵۰۰ نفر سهمیه اشتغال دارد که این قابلیت را دارد که به هزار و ۵۰۰ شغل افزایش یابد.

وی با اشاره به در پیش بودن ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک طی روزهای آتی افزود: این مهم فرصت سرمایه گذاری در زمینه گردشگری را برای استان فراهم می کند که امیدواریم با حمایت دستگاه ها اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha