شرایط ارائه خدمات رایگان به بیماران دیابتی گلستان فراهم شد

گرگان- ایرنا- رییس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: با فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و سخت‌علاج، بیماران دیابتی به صورت رایگان از خدمات بیمه درمان بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

علی انصاری‌فرد روز یکشنبه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: بیمار دیابتی برای استفاده از مزایای این صندوق باید با ارائه مستندات بیماری (گواهی پزشک و برگه آزمایش) در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت، نشاندار شود.

وی یادآور شد: بعد از ثبت نشان، این دسته از بیماران هنگام مراجعه برای دریافت خدمات مرتبط با بیماری از قبیل داروهای درمان دیابت و خدمات پزشک در ارتباط با بیماری برای مثال دستگاه مانیتورینگ قند خون (CGM) و لیزر شبکیه چشم و خدمات پرتوپزشکی و خدمات بستری، فرانشیز پرداختی به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

انصاری‌فرد گفت: هزینه تجهیزات لازم از قبیل دستگاه گلوکومتر، تا سقف چهار میلیون ریال هر پنج سال یک‌بار و پمپ زیر جلدی انسولین تا سقف مبلغ ابلاغی برای بیماران از طریق خسارت متفرقه قابل پرداخت است.

وی ادامه داد: امکان تجویز نوار آزمایش قند خون تا سقف ۱۰۰ عدد به مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و سوزن تا سقف ۱۰۰ عدد در ماه در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت توسط پزشکان فراهم شده که با تجویز آن، بیماران می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های طرف قرارداد به صورت بیمه‌ای اقلام مذکور را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تهیه تجهیزات فوق از مراکز تجهیزات پزشکی می‌توانند با ارائه صورتحساب معتبر نسبت به دریافت هزینه خود از طریق مراجعه به واحد خسارت متفرقه اداره کل اقدام کنند.

قرار گرفتن ۱۲ قلم داروی موثر درمان سرطان زیرپوشش صندوق بیماران خاص

رییس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: ۱۲ قلم داروی موثر در درمان بیماران سرطانی زیر پوشش حمالی مالی صندوق بیماری خاص و سخت علاج قرار گرفته است.

انصاری‌فرد افزود: فهرست داروها، «تراستوزوماب امتانین» با ۲ دوز ۱۰۰ میلی گرمی و ۱۶۰ میلی‌گرمی ، «جفیتینیب» ۲۵۰ میلی‌گرم، «برونتوکس‌ماب» ۵۰ میلی گرمی، «ابیراترون استات» با دوزهای ۲۵۰ و ۵۰۰ میلی‌گرم، «الاپاریب» ۵۰ و ۱۰۰ و ۱۵۰ میلی‌گرم، «پرتوزوماب و اوسیمرتینیب» با دوزهای ۴۰ و ۸۰ میلی‌گرمی است.

وی ادامه داد: این داروها با سهم ۷۰ درصد در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت پیاده‌سازی شده و بیماران نشاندار شده با تجویز نسخه الکترونیک با مراجعه به داروخانه‌های طرف قرارداد می‌توانند از حمایت صندوق بیماری خاص و سخت علاج بهره‌مند شوند.

رییس اداره استاد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون بوده،هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارائه مدارک و مستندات تا سقف معینی قابل پرداخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha