سردار مؤمنی گزینه‌ توانمند و شایسته‌ای برای وزارت کشور است

گرگان- ایرنا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی کشور ، فرد شایسته و توانمندی است که به شایستگی رشد کرده و ضمن حضور در جبهه، خدمت در دستگاه‌های مختلف را در کارنامه دارد.

رحمت‌الله نوروزی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سردار مؤمنی فردی فرهیخته و موفق است و به‌دلیل موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی می‌شود مومنی رای بسیار بالایی بیاورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مجموعه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم کابینه وفاق ملی هستند، پاسخ داد: وزرای پیشنهادی، افراد توانمند و از گروه‌ها و شخیصت‌های مختلف هستند و این مساله، گامی مهم در راستای تشکیل کابینه وفاق ملی خواهد بود.

نوروزی با بیان اینکه هدف اصلی مجلس دوازدهم، کمک به دولت و شکل‌گیری اعضای کابینه است، تصریح کرد: موفقیت دولت، موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و عامل رفع مشکلات مردم است.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی وزرای پیشنهادی شائبه‌هایی دارند که نیاز است سخنان‌ آنان را بشنوند.

به گزارش ایرنا، «اسکندر مؤمنی» به‌عنوان وزیر پیشنهادی کشور در دولت چهاردهم متولد ۱۳۴۱ در قائم‌شهر است؛ او دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

وی پیش از آن نیز از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بود.

وزیر پیشنهادی کشور سرتیپ پاسدار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

مؤمنی عضویت سپاه پاسداران در زمان جنگ ایران و عراق را نیز در کارنامه دارد و به‌عنوان یکی از فرماندهان نبردهای جنگل شمال کشور به مبارزه با ضدانقلاب می‌پرداخت.

وی فرماندهی انتظامی استان خراسان و مدتی هم به‌عنوان معاون عملیات ناجا فعالیت کرده و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بوده است.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مرداد ماه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از دیروز(شنبه ۲۷ مرداد) آغاز شد و این روند به صورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha