نماینده مجلس: میدری؛ فردی متخصص و کاربلد برای تصدی وزارت تعاون است

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: «احمد میدری» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شخصی متخصص و کاربلد برای این وزارت‌خانه مهم و اثرگذار بوده و می‌تواند گره از مشکلات اقشار «آسیب پذیر، کارگران و بازنشستگان» جامعه باز کند.

سیدنجیب حسینی روز دوشنبه بیان کرد: تشکل‌ها، سمن‌ها، جامعه کارگری، کارشناسان اقتصادی و اجتماعی زیادی در کشور که به نوعی با کارگران در ارتباط هستند از میدری حمایت کرده و او را متخصص، کاربلد و دارای برنامه دانستند.

وی بابیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۱۶ سال گذشته وزیر متخصص و دارای اشرافیت کامل بر همه حوزه‌ها، نداشته است، گفت: این موضوع سبب شد این وزارت‌خانه مهم و اثرگذار با مشکلات زیادی از جمله «ناپایداری صندوق های بازنشستگی کشور، فقدان مدیرتریت صحیح در صندوق‌ها، نابرابری و تبعیض در سطوح مختلف وزارت‌خانه، بیکاری و کیفیت پایین اشتغال، متنوع نبودن سبدهای حمایتی از اقشار مختلف مردم» مواجه باشد.

حسینی اضافه کرد: مجموعه این مشکلات، بر مردم به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر و بازنشستگان فشار می‌آورد که تنها راه فائق آمدن بر این مسائل، انتخاب و رای اعتماد به فردی توانمند و متخصص با سوابق اجرایی و مدیریتی عالی در عرصه‌های گوناگون علمی، اجتماعی و پژوهشی مانند دکتر میدری است.

نماینده مجلس: میدری؛ فردی متخصص و کاربلد برای تصدی وزارت تعاون است

میدری بیشترین نگاه حمایتی را به اقشار آسیب پذیر دارد

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه درمجلس شورای اسلامی همچنین به دوران مسئولیت خود در وزارت کشور هم اشاره کرد و گفت: در آن مقطع سازمان اجتماعی به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و میدری بیشترین خدمت و نگاه حمایتی را به اقشار آسیب پذیر داشته و امروز هم دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی آنرا تایید می‌کنند.

حسینی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزارت‌خانه‌ای فرابخشی دانست و افزود: اداره چنین وزارت‌خانه‌ای نیازمند فردی با دید سیستمی و نگاه چند بعدی با تخصص اقتصادی و اجتماعی است چراکه اقشار مختلف مردم، تشکل‌ها، اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی و شرکت‌های اقتصادی با آن ارتباط دارند.

وی اضافه کرد: دکتر میدری؛ مدیری پاکدست، دلسوز و علمی است که دغدغه حل مسائل را دارد و می‌تواند مسئولیت سنگین این وزارت‌خانه را برعهده بگیرد ضمن اینکه شخصیت‌ها و نهادهای علمی از اقتصاددادن و جامعه شناسان از وی حمایت کردند.

حسینی ادامه داد: برنامه‌های ارائه شده توسط دکتر میدری، مستند به اسناد بالادستی است و وی به دنبال تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی، عدالت در توزیع منابع، فرصت‌ها، کاهش فقر و از بین بردن نابرابری‌ها و تقویت رفاه اجتماعی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تقویت سیاست‌های حمایتی و توانمندسازی اقصتادی اقشار محروم و کم درآمد، کاهش تصدی‌گری دولت در صندوق‌های بازنشستگی و شستا و سپردن مدیریت آن به افراد متخصص و غیر سیاسی و نیز نظارت بر آنها از دیگر برنامه‌های دکتر میدری گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی و اجتماعی، دکتر میدری شایسته‌ترین فرد برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با رای اعتماد به وی، به شکوفایی و بالندگی، پیشرفت و عدالت محور، رفع محرومیت و ایجاد امید در کارگران و بازنشستگان کشور کمک کنند.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مرداد ماه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه ۲۷ مرداد آغاز شد و این روند به صورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه با مجموع ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha