۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85572586
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر پیشنهادی کشور، نماد وفاق ملی کابینه چهاردهم است

گرگان- ایرنا- رییس ستاد اصولگرایان و اعتدال‌گرایان دکتر پزشکیان در گلستان گفت: «اسکندر مومنی» وزیر پیشنهادی کشور نماد وفاق ملی در کابینه چهاردهم است.

اصغر نقوی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سوابق جبهه و جنگ وزیر پیشنهادی کشور اظهار کرد: از دوران دفاع مقدس با سردار مومنی آشنا هستم و معتقدم همه نیروهای درون انقلاب به ایشان علاقه دارند.

به گفته وی، انتخاب هوشمندانه دکتر مومنی از سوی رییس جمهور برای وزارت کشور موجب وفاق و اتحاد نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی خواهد شد.

نقوی خاطرنشان کرد: تجربه موفق سردار مومنی در مناصبی که در گذشته از جمله نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته راهگشای حل مشکلات کشور خواهد بود.

وی افزود: نگاه وزیر پیشنهادی کشور به مسائل اجتماعی و امنیتی کشور همیشه مردم‌پایه بوده و ایشان نقش مردم در ارتقای امنیت سیاسی و اجتماعی کشور را بسیار پررنگ می‌دانند.

وزیر پیشنهادی کشور، نماد وفاق ملی کابینه چهاردهم است

رییس ستاد اصولگرایان و اعتدال‌گرایان دکتر پزشکیان در گلستان اظهار امیدواری کرد که با رای بالای نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی کشور، دوره جدیدی در مدیریت این وزارتخانه مهم و راهبردی آغاز شود که منافع مردم و نظام اسلامی را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، «اسکندر مؤمنی» به‌عنوان وزیر پیشنهادی کشور در دولت چهاردهم متولد ۱۳۴۱ در قائم‌شهر است؛ او دارای دکترای امنیت ملی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی است.

وی پیش از آن نیز از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ به عنوان جایگزین محمد رویانیان در سمت ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا (پلیس راهور) مشغول به کار بود.

وزیر پیشنهادی کشور سرتیپ پاسدار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.

مؤمنی عضویت سپاه پاسداران در زمان جنگ ایران و عراق را نیز در کارنامه دارد و به‌عنوان یکی از فرماندهان نبردهای جنگل شمال کشور به مبارزه با ضدانقلاب می‌پرداخت.

وی فرماندهی انتظامی استان خراسان و مدتی هم به‌عنوان معاون عملیات ناجا فعالیت کرده و از بنیانگذاران پلیس ۱۱۰ کشور بوده است.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مرداد ماه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه ۲۷ مرداد آغاز شد و این روند به صورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha