۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85573282
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده مجلس: کابینه پیشنهادی، حس وفاق ملی را به مردم منتقل کرد

گنبدکاووس - ایرنا - نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیران پیشنهادی دکتر پزشکیان از همه سلایق سیاسی هستند، تصریح کرد: این کابینه، حس وفاق ملی را به مردم منتقل کرد.

سیدنجیب حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر پزشکیان در معرفی کابینه خود به مجلس، به سوابق، تجارب و نگاه‌های سیاسی وزرا واقف بوده و همه آنها یک نقطه مشترک یعنی «دل به ایران اسلامی» دارند.

وی بابیان اینکه در ارزیابی وزیران پیشنهادی، نگاه غالب نمایندگان مجلس مثبت بوده است، افزود: بیشتر وزرای معرفی شده در سنین جوانی و متخصص بوده و از رتبه‌های برتر دانشگاهی، نخبگان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

حسینی اضافه کرد: کابینه پیشنهادی کارشناسی بوده و برخی از چهره‌های اجرایی شاخص در بین کابینه هستند ضمن اینکه برخی چهره‌ها هم که مجلس کمتر با آن‌ها ارتباط داشته، با ارائه برنامه‌ها خود را به خوبی معرفی کردند.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه همچنین خاطرنشان کرد: در کل کابینه معرفی شده مورد رضایت است و باید در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به دولت برای شکل گیری و انجام وظایف، تلاش کنیم.

وی افزود: نگاه ما در ارزیابی وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم و رای اعتماد به آنها، پایبندی به جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، قانون اساسی، دفاع از ارزش‌های انقلاب و از همه مهمتر شایستگی و صلاحیت لازم را برای وزارتخانه مورد نظر است.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مرداد ماه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه ۲۷ مرداد آغاز شد و این روند به صورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه با مجموع ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha