حمایت نخبگان و متخصصان صنعت آب و برق از وزیر پیشنهادی نیرو

تهران- ایرنا- جمعی از نخبگان و متخصصان صنعت آب و برق از با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از «عباس علی‌آبادی» وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرده و وی را از نخبگان کشور دانستند.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، در این بیانیه آمده است: ما جمعی از نخبگان و متخصصان صنعت آب و برق کشور، با افتخار حمایت خود را از عباس علی‌آبادی به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزیر نیرو اعلام می‌کنیم.

در قسمتی از بیانیه آمده: علی‌آبادی، شخصیتی شناخته شده و معتبر در حوزه‌های علمی، پژوهشی و مدیریتی است که سابقه تحصیلی و حرفه‌ای درخشانی دارد.

عباس علی‌آبادی، (متولد ۱۳۴۰، اراک) ﻋﻀﻮ ﻫﯿأت ﻋﻠﻤﯽ دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی است و نام او با مجموعه مپنا پیوند خورده است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در رشته کنترل اخذ کرده است.

علی‌آبادی، استاد دانشگاه امام حسین بوده و مدتی ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، در سوابق مدیریتی و اجرایی وی مواردی همچون: ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ و رﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎتﻣﺪﯾﺮه ﮔﺮوه ﻣﭙﻨﺎ از دی‌ماه ۱۳۸۸، ﻣﻌﺎون وزﯾﺮ ﻧﯿﺮو در اﻣﻮر ﺑﺮق و اﻧﺮژی، رﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه و ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ آب و ﻧﯿﺮوی اﯾﺮان، ﻣﻌﺎون وزﯾﺮ دﻓﺎع، رﺋﯿﺲ اﻧﺠﻤﻦ ﺑﺮﻗﺎﺑﯽ اﯾﺮان، ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺎت اﻣﻨﺎی مؤسسه ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ماشین‌های آﺑﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان به چشم می‌خورد.

وی یکی از اعضای شورای‌عالی استاندارد کشور و شورای‌عالی علوم و تحقیقات و فناوری بوده و مدیریت توسعه بسیاری از طرح‌های پیشران فناورانه راهبردی مانند توربین‌های هوایی، موتورهای رفت و برگشتی بزرگ، برقی‌سازی (خودروی‌های برقی و هوشمند و تولید باتری‌های پیشرفته لیتیومی و ذخیره‌سازهای انرژی)، توربین گازی کلاس F ملی را در کارنامه خود دارد.

توجه به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و ورود مپنا به فناوری‌های جدید عرصه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی به‌عنوان سازنده توربین بادی در ایران، از دیگر دستاوردهای عباس علی‌آبادی در مجموعه مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) است.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی آغاز کرده و بعد به وزارت نیرو آمد، هرچند در کنار فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی خود، فعالیت‌های علمی و پژوهشی را دنبال کرد.

تألیف ﮐﺘب سیستم‌های ﮐﻨﺘﺮل نیروگاه‌های آﺑﯽ و ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎی اﺳﺘﺮﻟﯿﻨﮓ و تهیه و انتشار تعداد زیادی مقالات پژوهشی در نشریات علمی و تخصصی داخلی و بین‌المللی و شرکت در کنفرانس‌های مرتبط باانرژی و مکانیک از جمله دستاوردهای تحقیقاتی وی است.

علی‌آبادی جزء نخبگان کشور بوده و ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﺛﺒﺖ اﺧﺘﺮاع دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻓﻨﺎوری ﻃﺮاﺣﯽ و ﺳﺎﺧﺖ ﻣﻮﺗﻮر ﮔﺮﻣﺎﺋﯽ بر پایه ﺳﯿﮑﻞ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ و جایزه اختراع خوارزمی از نمودهای نخبگی اوست.

در نهایت، باتوجه‌به تجربه و دستاوردهای علمی و مدیریتی عباس علی‌آبادی در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه در صنعت آب و برق، ما نخبگان و متخصصان این عرصه حمایت خود را از وی به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو اعلام می‌کنیم و امیدواریم که با پذیرش این مسئولیت، شاهد تحولات مثبت و پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه‌های حیاتی برای کشور باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha