وزیر پیشنهادی نیرو سابقه کاری قوی در بخش آب و برق دارد

تهران- ایرنا- رئیس انجمن آبخیزداری ایران با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو سابقه کاری قوی در صنعت آب و برق دارد، گفت: در حوزه آب مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد که نیاز است برای حل این مشکلات الگوی مدیریت یکپارچه حوزه‌های آبریز تقویت شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، علی طالبی درباره معرفی "عباس علی‌آبادی" به‌عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی‌آبادی سابقه کاری بسیار قوی در حوزه آب و برق دارد و مستند به همین سابقه انتظار می‌رود در مقام وزارت موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی نیرو از مجلس رأی اعتماد بالایی بگیرد، گفت: صنعت آب و برق با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است که امید می‌رود در سایه تجربیات گذشته علی‌آبادی این چالش‌ها به حداقل ممکن برسد.

استاد دانشگاه یزد در ارتباط با اهم مسائلی که لازم است در صنعت آب در دوره جدید به آن‌ها توجه شود، گفت: کسری بیلان منابع آب زیرزمینی کشور اکنون به بیش از ۱۶۰ میلیارد مترمکعب رسیده است و در صورت عدم توجه به این مسئله مهم کشور در آینده با چالش‌های جدی در حوزه‌های دیگر مانند امنیت غذایی و فرونشست روبه‌رو خواهد شد.

رئیس انجمن آبخیزداری کشور با تأکید بر ضرورت تقویت مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز در کشور خاطرنشان کرد: بهترین روش مدیریت منابع آب کشور دنبال‌کردن الگوی مدیریت جامع و یکپارچه حوضه آبریز است که در کشورهای توسعه‌یافته تجربیات موفقی داشته و با دنبال‌کردن آن امید می‌رود تا بخش قابل‌توجهی از مشکلات آب کشور مرتفع شود.

به گزارش ایرنا، عباس علی‌آبادی (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند. وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha