افتتاح و آغاز ساخت ۲۸۵ پروژه شهرداری‌های گلستان در هفته دولت

گرگان- ایرنا- مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۲۸۵ پروژه شهرداری‌ها افتتاح و ساخت آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحسن حسینی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان اظهار کرد:‌ برای این تعداد پروژه ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه و پیش‌بینی اعتبار شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۲۳۹ پروژه با هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاحی و ۴۶ پروژه با پیش‌بینی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی است.

وی خاطرنشان کرد: گلستان ۳۶ شهرداری دارد و ۱۹۰ نفر عضو اصلی شوراها هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: از این تعداد عضو ۴۵ درصد لیسانس، ۳۵ درصد فوق‌لیسانس و دکترا و مابقی مدارک پایین‌تر از لیسانس را دارند.

حسینی اضافه کرد: سهم مردان در شوراها ۹۳ درصد و سهم زنان هفت درصد است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: شهرداری‌های ۱۰ شهر استان ارتقا داشتند و شهرداری گرگان با درجه ۱۱ بالاترین درجه را دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری‌های استان تنها ۳۰ باب خانه فرهنگ دارند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در استان وجود دارد که نیازمند هزار و ۲۰۰ چشمه مورد نیاز است.

حسینی افزود: ۶ هزار و ۲۳۰ دستگاه تاکسی، ۱۱۸ دستگاه اتوبوس، ۳۴ دستگاه مینی‌بوس و ۱۳ دستگاه ون وظیفه حمل و نقل عمومی را در شهرهای استان برعهده دارند.

وی با اشاره به تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهرهای استان گفت: هزار و ۵۰۰ پاکبان نظافت شهرهای گلستان را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha