۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85544546
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌های شهری گنبدکاووس عقب‌ماندگی زیادی دارد

گنبدکاووس - ایرنا- فرماندار گنبدکاووس با اشاره به حضور همیشگی و مستمر ساکنان شهر و روستاهای اطراف برای استفاده از خدمات دولتی و پزشکی گنبدکاووس، این شهر در بخش زیرساخت‌ها، کمبود و عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز یکشنبه در آیین معارفه شهردار گنبدکاووس افزود: برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی گنبدکاووس باید مدیران استانی و ملی اهتمام ویژه به این شهر در توزیع منابع اعتباری و امکانات و تجهیزات داشته باشند.

وی بااشاره به موافقت وزارت کشور با ارتقای شهرداری گنبدکاووس به ۲ منطقه و چهار ناحیه شهری، اضافه کرد: این مهم فرصت خوبی برای رشد و توسعه شهری فراهم خواهد کرد که باید با برنامه‌ریزی اصولی از آن استفاده کرد.

دهرویه، ترافیک شهری و تکدی‌گری را از معضلات اساسی شهر گنبدکاووس ذکر و برلزوم برنامه‌ریزی برای رفع این ۲ معضل ازسوی مدیران شهری و استانی تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز در این آیین بااشاره به نقش و جایگاه نهاد شهرداری در تشیکلات اداری و نیز در خدمات‌رسانی به مردم گفت: برای این نهاد خدماتی در قوانین موجود کشور، ۳۷۰ نوع وظیفه‌ تعریف شده که تحقق آن جز با همراهی و هم‌افزایی بین بخشی و فرابخشی امکان پذیر نیست.

سیدمحسن حسینی : تعامل و همراهی با دیگر مدیران ادارات و نهادها، مدیران بالادستی، شورای تامین، اعضای شورای شهر و ائمه جمعه از بزرگترین مولفه‌ها در انجام وظایف از سوی شهرداری‌هاست.

وی همچنین با تاکیدبر ضرورت همراهی بیشتر دیگر ادارات و نهادهای دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضاییه با شهرداری‌ها، اضافه کرد: حاصل همه این همراهی‌ها باید خدمت هرچه بیشتر به مردم و تامین رفاه آنها باشد.

حسینی ادامه داد: شهر ۱۷۰ هزار نفری گنبدکاووس به‌عنوان دومین شهر بزرگ استان گلستان، ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت خدماتی، هشت هزار و ۳۰۰ هکتار حریم شهری، ۱۱ هزار میلیارد ریال بودجه دارد که مدیریت شهری و نیز تامین و هزینه کرد بودجه آن بسیار سخت و نیاز به آدم‌های بزرگ و با برنامه دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان اهتمام به افزایش رفاه شهری، آراستگی و پاگیزکی شهر، توجه به امنیت شهر و ارتقای آن بلاخص در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرمترقبه، تلاش برای افزایش نشاط شهری، توجه به فرهنگ، اسلامی و انقلابی بودن شهر را از مهمترین مطالبات عمومی مردم و مسئولان بالادستی از شهرداری گنبدکاووس و دیگر شهرداری‌های گلستان برشمرد.

به گزارش ایرنا، دراین آیین که آخوند کمال غراوی نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری، برخی مدیران ادارات و نهادها و اعضای شورای شهر گنبدکاووس حضور داشتند، حکم تصدی سمت شهرداری این شهر که توسط استاندار گلستان صادر شده بود، به امیرعلی لطیفی اعطا گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha