پنج طرح عمرانی و اقتصادی شاهرود با حضور استاندار سمنان افتتاح شد

شاهرود - ایرنا - طرح‌های شبکه توزیع گاز و ایستگاه حفاظت کاتدیک، شرکت بازیافت ضایعات غیرفلزی، واحد تولیدی پوشاک، واحد تولیدی مرغ گوشتی و مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان شاهرود با اعتباری بالغ بر ۸۱۱ میلیارد ریال با حضور استاندار سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان روز شنبه در دومین روز از هفته دولت با همراهی ابوطالب جلالی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی، پنج طرح عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت و جهاد کشاورزی شاهرود را افتتاح کرد.

جزییات طرح‌های افتتاح‌شده در شاهرود

شبکه و خط تغذیه گاز و ایستگاه «TBS» حفاظت کاتدیک شهرک صنعتی شاهرود با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال که از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شده بود، به بهره‌برداری رسید.

طرح شرکت تولیدی «اکو تجارت عرفان» در زیربنایی به مساحت حدود سه هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۱۹۲ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شاهرود افتتاح شد. این واحد تولیدی ظرفیت بازیافت ضایعات و خرده‌های غیرفلزی سالانه بیش از یکهزار تن دارد و با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال ۱۰ نفر فراهم شد.

سومین طرح افتتاحی، واحد تولیدی «فاطمی» در زیربنایی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع و با سرمایه گذاری ۱۴۱ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شاهرود فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار عدد انواع لباس دارد و با راه‌اندازی آن ۲۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شدند.

واحد گلخانه‌ای «یوکا» در روستای مغان به مساحت ۶۷۲ مترمربع با هزینه ۱۸ میلیارد ریال شامل ۱۲ میلیارد ریال وام بانکی و ۶ میلیارد ریال آورده سرمایه‌گذار به بهره‌برداری رسید. این طرح برای سه نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.

استاندار سمنان پنج طرح عمرانی و اقتصادی را در شاهرود افتتاح کرد

واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی «مجلل» پنجمین طرح افتتاحی استاندار سمنان در شاهرود به مناسبت هفته دولت بود. این واحد راکد پس از ۱۵ سال با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد و برای ۶ نفر شغل ایجاد کرد.

هاشمی، استاندار سمنان در سفر یکروزه به شاهرود در نشست شورای اداری و آیین افتتاح همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان شرکت کرد و در ادامه پنج طرح عمرانی و اقتصادی را افتتاح و از روند عملیات اجرایی تکمیل کلینیک دندانپزشکی آیت الله شاهرودی بازدید و از هشت محصول فناور دانش بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان رونمایی کرد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.

از ۷۴۷ طرح پیش‌بینی شده برای هفته دولت در استان سمنان ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود.

در بخش اقتصادی نیز ۷۲ طرح بخش خصوصی با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷‌ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ قابل افتتاح است.

عملیات اجرایی ۱۰۸ طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha