۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85581042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار پروژه شهرداری ملایر با ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و کلنگ‌زنی شد

همدان- ایرنا- همزمان با ششمین روز از هفته دولت عملیات اجرایی چهار پروژه شهرداری ملایر شامل مجتمع تجاری راستان، پارک محلی مسکن مهر، واحدهای تجاری میدان بهارستان و احداث کانال و آب‌های سطحی در مجموع با ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز چهارشنبه در این آئین اظهار کرد: طی سه سال گذشته منظومه تجاری و اقتصادی برای این شهرستان تعریف و پروژه‌های متعددی در این قالب طراحی کردیم.

«سلمان اسماعیلی» با بیان ینکه منظومه تجاری یکی از برنامه‌هایی بود که طی ۳۰ ماه گذشته با محوریت توسعه اقتصادی شهرستان تعریف شد، گفت: با توجه به رشد جمعیت ملایر، نیاز به توسعه بازارها داریم که اجرای مجتمع تجاری خیابان سعدی(راستان) و بازار تجاری مبل و منبت در همین راستا احداث خواهد شد.

وی افزود: مجتمع تجاری راستان موقعیت ویژه‌ای در مرکز شهر دارد که چند سال پیش زمین آن توسط شهرداری تملک شد و یک تحول قابل قبولی را در مرکز شهر ایجاد می‌کند و اطراف پارک چمران ساماندهی و اجازه توسعه بیشتر را خواهیم داشت.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: پروژه مهم دیگری که در منظومه تجاری با نگاه صنایع دستی، مبل و منبت، امکانات رفاهی و سالن‌های همایش و آمفی‌تئاتر در سه هکتار زمین در میدان کوثر طراحی شده که فردا /پنجشنبه/ عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و با احتساب قیمت زمین، ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای این مگاپروژه پیش‌بینی شده است.

تصویب ضوابط جدید شهری ملایر

اسماعیلی با بیان اینکه منظومه صنعتی نیز تعریف کردیم که پیرو آن عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای ۱۹ هکتاری جدید، شهرک معیشت‌محور ۱۴ هکتاری و شهرک ۳۰۰ هکتاری همزمان با هفته دولت آغاز می‌شود و با اجرای شهرک ۳۰۰ هکتاری، زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر دو برابر می‌شود و تا ۵۰۰ هکتار قابل توسعه است.

وی ادامه داد: یکی از اشکالاتی که ملایر را رنج می‌داد، نقص و عقب ماندگی ضوابط شهرداری بود که پس از تلاش فراوان طی سال‌های قبل، ضوابطی در شهرداری طراحی و ترسیم و دو هفته اخیر نهایی و تصویب شد و در روزهای آینده ضوابط جدید شهری جدید در پلاک‌های ۲۰۰ متری مصوب و ابلاغ می‌شود که حجم سرمایه‌گذاری را بیشتر، حاشیه سود مردم و تولیدکنندگان مسکن را افزایش می‌دهد و بخش بزرگی از شهر را زیر پوشش می‌برد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تاکید بر افزایش سطح آگاهی در حوزه ترافیک، تاکید کرد: در ملایر با توجه به بافت قدیمی و افزایش تعداد خودروها، ایجاد پارکینگ و موضوع ترافیک باید در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر دیده شود.

«احمد آریایی‌نژاد» پیشنهاد کرد: پروژه‌های سطح شهر به خارج و اطراف شهر برده شود، چراکه به دلیل افزایش جمعیت و ترافیک، مرکز شهر گنجایش پروژه جدید ندارد.

چهار پروژه شهرداری ملایر با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و کلنگ‌زنی شد

افتتاح ۱۱ باب مغازه تجاری میدان بهارستان ملایر

شهردار ملایر نیز اظهار کرد: حدود ۱۴ سال که از ساخت مسکن مهر می‌گذرد، زیرساخت‌های این منطقه مشکل داشت که با هماهنگی با راه و شهرسازی، زمینی برای احداث پارک محلی در اختیار شهرداری قرار داده شد که این پارک محلی در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰ مترمربع در مدت زمان ۶ ماه با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود و زمین چمن مصنوعی نیز در نظر گرفته شده است.

«مجید فرجی» با بیان اینکه در حال حاضر مسجد، کتابخانه، مرکز فرهنگی و میدان میوه و تره‌بار نیز در منطقه مسکن مهر در حال احداث است که عملیات اجرایی آن دهه فجر سال گذشته آغاز شد، افزود: این پروژه‌ها در راستای توسعه سطح خدمات در منطقه مسکن مهر در حال اجرا است که اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز در حال ساخت بزرگترین هایپرمارکت در این منطقه است.

وی درباره افتتاح پروژه احداث کانال و جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز بیان کرد: یکی از بزرگترین معضلات شهر بحران آب‌های سطحی است که برای اجرای این طرح مشاور گرفتیم و در حال انجام طرح است و فاز نخست آن امروز در بلوار حاج محمد ملایری، حاج طوسی و میدان انقلاب به متراژ 2 هزار و ۵۰۰ مترطول با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه پشت ناسیونال اجرایی شد و در جاده آب و فاضلاب در حال انجام عملیات اجرایی هستیم، ادامه داد: تمام آب‌های سطحی در بلوارهای حاج محمد ملایری، حاج طوسی و میدان انقلاب جمع‌آوری و به کانال اصلی وارد می‌شود.

چهار پروژه شهرداری ملایر با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و کلنگ‌زنی شد

آغاز عملیات اجرایی مجتمع تجاری راستان با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار

شهردار ملایر آغاز عملیات اجرایی مجتمع تجاری خیابان سعدی(راستان) را از دیگر پروژه‌های شهرداری برشمرد و اظهار کرد: طی چهار سال اخیر در خصوص اجرای این پروژه به عنوان یکی از مطالبات شهروندان، پیگیری‌های زیادی برای ارزیابی و اجرای این پروژه اقتصادی انجام و زمان زیادی صرف شد که از نظر موقعیت مکانی در بهترین و مرکزی‌ترین نقطه شهر واقع شده است.

فرجی گفت: با توجه به افزایش جمعیت و ترافیک مرکز شهر، ایجاد پارکینگ یکی از ضرورت‌ها بود که سه طبقه از پروژه تجاری راستان برای پارکینگ طبقاتی پیش‌بینی‌شده و ایجاد یک مرکز پزشکی و واحدهای تجاری از دیگر بخش‌های این پروژه است و غیر از زمین، ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اقتصادی اعتبار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه دارای سرمایه‌گذار است و اهتمام ویژه‌ای برای اجرای این پروژه دارد، یادآور شد: در حال تملک ملکی برای احداث پارکینگ به وسعت پنج هزار مترمربع در خیابان بروجرد هستیم که با احداث این پارکینگ، ظرفیت پارکینگ در شهر ملایر سه برابر خواهد شد.

شهردار ملایر همچنین افتتاح ۱۱ باب مغازه‌های تجاری میدان بهارستان را از دیگر پروژه‌های شهرداری عنوان و بیان کرد: این ملک قبلا بلااستفاده و برای انباری شهرداری استفاده می‌شد که با توجه به موقعیت مناسب در میدان بهارستان و به منظور تامین منابع مالی، این پروژه انتفاعی در زمینی به مساحت هزار و ۹۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال احداث شد.

فرجی یادآور شد: مرکز مدیریت بحران شهرستان و مرکز فرماندهی آتش‌نشانی در کنار این پروژه در دست اجرا است و تا یکسال آینده به عنوان چهارمین ایستگاه آتش‌نشانی تکمیل خواهد شد و مکان‌هایی را برای استقرار ایستگاه‌های اورژانس، بهداشت، پلیس و سایر مراکز امدادی برای مواقع بحران در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش ایرنا و به گفته استاندار همدان هزار و ۹۲ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی آماده شده است که ۹۷۱ پروژه افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی ۱۲۱ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

از تعداد ۹۷۱ پروژه قابل افتتاح در سطح استان، ۸۲۴ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۴۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و ۱۴۷ طرح اقتصادی با اعتباری بیش از ۳۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که جمع کل اعتبار هزینه‌شده ۸۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha