۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85505753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قزوین: مدیریت مصرف برق کشور باید استانی شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: مصرف برق صنایع، کشاورزی و خدمات کشور باید به صورت استانی مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز سه‌شنبه در نشست صمیمی وزیر صمت با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان قزوین، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات صنایع ما، دسترسی به انرژی است که در تابستان برق و در زمستان گاز وضعیت تولید استان را به سختی می‌اندازد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم که مدیریت مصرف انرژی به استان‌ها سپرده شود و هر استانی نیز متناسب با ضریب شدت انرژی و تولید بتواند اختیار قطعی برق حوزه های صنعت، کشاورزی و خدمات خود را داشته باشد.

اعلایی تصریح کرد: متاسفانه میزان مصرف برق شب و روز در استان قزوین یکی شد، اینکه یک واحد تولیدی در طول شب از انرژی برق برای تولید استفاده کند، خیلی منفعت بالاتری دارد تا افرادی که در طول شب از کولرهای گازی استفاده کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: کارگران و تولیدکنندگان یکی از شرکت های تولیدی از ما خواسته بودند تا برق خانه آنها را قطع کنیم اما اجازه ندهید کارخانه تعطیل شود که این مساله بیانگر اهمیت تولید در این استان را می رساند.

اعلایی، مشکل دیگر صنایع این استان را در حوزه مباحث مربوط به ارز عنوان کرد و گفت: حساس ترین مساله کلان اقتصادی در جهان موضوع ارز می باشد که این مساله به طور کامل علمی بوده و عامل رهایی صنایع و واحدهای صادرکننده نیز ناشی از همین این بحران اقتصادی شدن تولید است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین خاطرنشان کرد: حمایت بی شائبه و شبانه روزی دولت سیزدهم از بخش تولید و صنعت منجر به کنترل تورم و رشد اقتصادی شد که بخشی از این دستاوردها نتیجه مرهون زحمات تولیدکنندگان استان قزوین نیز هست.

اعلایی یادآور شد که استان قزوین کمترین نرخ بیکاری و بالاترین نرخ رشد اقتصاد دانش بنیان کشور را دارد.

بازدید از شرکت هفت الماس، کلنگ زنی شهرک خورشیدی شال، افتتاح یک شرکت و تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر صمت به استان قزوین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha