۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85585108
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

روستاهای بخش مرکزی همدان باید تبدیل به فضاهای گردشگری شوند

همدان- ایرنا- نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای بخش مرکزی همدان با توجه به طبیعت و آب و هوای ایده آل باید تبدیل به فضاهای گردشگری شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز یکشنبه در نشست مشورتی و هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی همدان اظهار کرد: برای تحقق این مساله باید چندین اقدام در دستور کار قرار گیرد که تامین مسکن روستاییان در کنار ایجاد زیرساخت های رفاهی در اولویت قرار دارد.

وی همچنین گفت: در سه سال اخیر اقدامات چشمگیر و انقلابی در راستای بهسازی و آبادانی روستاها در زمینه های گوناگون مانند توزیع قیر رایگان انجام و اعتبارات ملی قابل توجهی به مناطق روستایی تزریق شده است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه کامل و جامع برای روستاهای بخش مرکزی همدان در راستای زندگی بهتر در این منطقه پیش بینی شده است.

حاجی بابایی افزود: مشکلات روستاهای بخش مرکزی همدان باید شناسایی و برهمین اساس تمام برنامه ها اجرایی شود زیرا ما می‌خواهیم در این مناطق امکانات زیرساختی، گردشگری و رفاهی بسازیم.

وی، تامین مسکن را در اولویت دانست و افزود: از انتهای امزاجرد تا میدان امام خمینی(ره) جزو همدان است و باید تمام اقدامات عمرانی در این محدوده ها در حد شهر انجام شود.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث رینگ سوم شهر همدان، بخش مرکزی نیز داخل رینگ قرار می‌گیرد و تمام خدمات راه، راه آهن و تراموا برای این بخش تعریف می‌شود.

حاجی بابایی افزود: فاضلاب بخش مرکزی جزو اولویت ها قرار دارد و در حال اجراست، همچنین مشکل آب شرب روستاهای این بخش تقریبا حل شده و زیر ساخت‌ها فراهم است.

وی ادامه داد: سالن‌های ورزشی، مساجد و اقدامات زیرساختی در نقاط مختلف بخش مرکزی همدان حال تکمیل است تا به حد ایده آل برسد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: چهار محور ابرو، حیدره، امامزاده محسن و گنجنامه همدان مناطق ویژه گردشگری شهر همدان هستند و پیوست گردشگری دارند و برهمین اساس با استفاده از امکانات ملی و استانی نازیبایی ها رفع شود.

حاجی بابایی افزود: از ابتدای سال تاکنون سه هزار میلیارد تومان اعتبارات افزوده برای تکمیل دفع فاضلاب از ماده ۶ اضافه شد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی از تصویب ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بهسازی و هادی روستایی استان خبر داد و گفت: امسال اجرای این طرح‌ها در همدان شتاب می‌گیرد.

پیگیر وضعیت استخدامی و آینده شغلی دهیاران هستیم

عباس صوفی دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین در این نشست اظهار کرد: وضعیت استخدامی و آینده شغلی دهیاران در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود و این موضوع باید تعیین تکلیف شود تا با دلگرمی کار کنند.

عباس صوفی افزود: دهیاران نوک پیکان خدمت در حوزه روستایی هستند و باید فرصت‌های خدمت‌رسانی را غنیمت دانیم.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی افتاده جای قدردانی دارد، ۳۵۰ همت به بودجه عمرانی کشور اضافه شد و باید با پیگیری ها از مقامات بالا دستی برای رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی روستاها مطالبه شود.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ضروری است که برای هر روستا سند توسعه طراحی کرد چرا که شرایط هر روستا، ظرفیت ها و نیازهای آنها متفاوت است.

صوفی تاکید کرد که در زمینه جذب اعتبارات برای روستاها باید با همت مدیران دستگاه ها تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

گردشگری مزیت برتر شهرستان همدان است

فرماندار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه همدان در میزبانی از زوار اربعین در کشور زبانزد بوده است،اظهار کرد: دهیاری های بخش مرکزی همدان میزبانی خوب و شایسته ای از زوار اربعین انجام دادند که از آنان قدردانی می‌شود.

مسلم مخفی، بزرگترین امتیاز کارگزاران دولت را جلب رضایت مردم دانست و افزود: برهمین اساس ۳۳ روستای بخش مرکزی همدان بازدید و مشکلات آنها بررسی و لمس شد.

وی ادامه داد: اتفاقات اثربخشی در زمینه های آبرسانی، برق ایجاد زیرساخت‌ها انجام شده و در حال انجام است.

فرماندار همدان گفت: هدف از عمران روستاها مهاجرت معکوس و فراهم کردن زندگی لذت بخش همراه با صرفه اقتصاد در روستا است.

مخفی اظهار کرد: دهیارها در راستای مانایی روستا و طی مسیر توسعه باید ظرفیت‌ها و مزیت های اقتصادی روستا را شناسایی کنند.

وی، مزیت برتر شهرستان همدان را گردشگری دانست و افزود: مسیر گردشگری سداکباتان، ابرو، گنجنامه و امامزاده محسن(ع) باید با حفظ هویت روستا توسعه یابد تا در بخش مرکزی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

فرماندار همدان همچنین گفت: در نوع عملکرد بنیاد مسکن در بحث الحاقات نگرانی هایی وجود دارد و الحاقات نباید به هویت، فرهنگ و ویژگی محدوده روستاها آسیب بزند و با حفظ هویت روستا انجام شود.

مخفی از دهیاران به عنوان حافظ هویت روستا نام برد و گفت: امیدواریم با تلاش های شما و پیگیری های مسوولان و مشارکت مردم اتفاقات خوبی در روستاهای همدان رقم بخورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha