۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85563561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده همدان: مدیران از ظرفیت مولدسازی برای توسعه استان استفاده کنند

همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ استفاده‌ای از مولدسازی نشده است، تاکید کرد: مدیران استان باید از ظرفیت مولدسازی استفاده و برای توسعه عمرانی هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «عباس صوفی» روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان همدان افزود: قانون و دولت اجازه داده است که دستگاه‌های اجرایی این اموال را بفروشند و صرف هزینه‌های عمرانی کنند.

وی از فرماندار همدان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست: نسبت به این امر اهتمام داشته باشد و به طور جد آن را در دستور کار قرار دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از مدارس ما دیوار ندارند و مشکلات سرویس بهداشتی دارند که می‌توانیم در قالب استفاده از ظرفیت مولدسازی و فروش اموال دولتی، نسبت به دیوارکشی، محوطه‌سازی و زیباسازی مدارس اقدام کنیم.

صوفی ادامه داد: از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۱۵۷ هزار میلیارد تومان آن تقسیم شده و فقط حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار استان قرار گرفته که این رقم بسیار کوچکی است.

وی خواستار برگزاری جلسات ویژه‌تر با دقت بیشتر برای بررسی و جذب اعتبارات بیشتر از سوی مدیران شد و بیان کرد: کل اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن در استان، ۳۰ میلیارد تومان بود که در جلسه‌ای که در تهران با حضور دکتر حاج بابایی در بنیاد مسکن داشتیم، موفق شدیم ۸۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم که تقریبا ۲.۵ برابر اعتبارات استان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث اعتبارات حوزه راهداری نیز همین اتفاق افتاد، گفت: مدیران نباید به اعتبارات و ارقام کوچک اکتفا کنند و پیگیر جذب اعتبارات در سطح ملی باشند، چراکه با ارقام کوچک هیچ اتفاق و توسعه‌ای در استان رخ نمی‌دهد.

صوفی دکتر حاج بابایی را ظرفیت بسیار خوبی در مجلس دانست و تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی صد درصد در خدمت توسعه استان و مدیرانی که فکر و ایده بزرگ دارند، هستیم.

به گفته وی؛ ۷۰ درصد بودجه عمرانی در اختیار سازمان مرکزی و وزارتخانه‌ها است و ادارات کل باید با جدیت پیگیر جذب این اعتبارات باشند و برای توسعه استان، هیچ فرصتی را از دست ندهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ثبت جهانی هگمتانه، توسعه زیرساخت‌ها و سایر بخش‌ها و حوزه‌های استان را از جمله اقدامات برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر این باید به سایر بخش‌ها همچون روستاها، منابع آبی و سایر موارد نیز توجه کنیم، همه اجزا و بخش‌های استان برای ما مهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha